📰 Title: | Sublevel Zero | 🕹️ / 🛠️ Type: | Game |
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🗃️ Genre: | Simulation | 👁️ Visual: | 3D |
🏷️ Category: | Simulation ➤ Space ➤ Space Flight ➤ Space Combat | 🏝️ Perspective: | First person |
🔖 Tags: | Space Sim; Space Combat; Action; Shooter; Simulation; 6DOF; Space; Adventure; Survival; Loot; Crafting; Atmospheric; Perma Death; Procedural Generation; Sci-fi; Fast-Paced; Classic; Difficult; PvE; Local Multi; 6DOF; 3D VR | ⏱️ Pacing: | Real Time |
🐣️ Approx. start: | 👫️ Played: | Single | |
🐓️ Latest: | 🚦 Status: | 04. Released (status) | |
📍️ Version: | Latest: - | ❤️ Like it: | 9. ⏳️ |
🏛️ License type: | 💰 Commercial | 🎀️ Quality: | 7. ⏳️ |
🏛️ License: | Commercial | ✨️ (temporary): | |
🐛️ Created: | 2015-11-21 | 🐜️ Updated: | 2024-06-22 |
📰 What's new?: | 👻️ Temporary: | ||
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💡 Lights on: | 🎨️ Significant improvement: | ||
👔️ Already shown: | 💭️ New version published (to be updated): | ||
🎖️ This work: | 🚧️ Some work remains to be done: | ||
👫️ Contrib.: | goupildb & Louis | 🦺️ Work in progress: | |
🎰️ ID: | 14872 |
📜️[en]: | A first-person roguelike six-degree-of-freedom shooter set in a universe where reality is falling apart. Take control of a lone gunship pilot whose mission is to loot and craft ancient technology. Descend into a vast underground facility, fighting through procedurally generated zero gravity environments to recover the technology you and your clan need to survive | 📜️[fr]: | Un RPG / shooter en vue subjective à six degrés de liberté, dans lequel le joueur incarne un pilote de vaisseau de combat recherchant et bricolant d'anciennes technologies récupérées dans une vaste installation souterraine en apesanteur (générée de manière procédurale) férocement défendue par des chasseurs ennemis et divers systèmes de protection |
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🎲️ Gameplay: (202xxx♺), (202xxx♺), [fr](202xxx♺),
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Sublevel Zero is a first-person roguelike six-degree-of-freedom shooter set in a universe where reality is falling apart. Take control of a lone gunship pilot whose mission is to loot and craft ancient technology. Descend into a vast underground facility, fighting through procedurally generated zero gravity environments to recover the technology you and your clan need to survive.
Inspired by gaming classics such as Descent and Forsaken as well as contemporary shooters like Teleglitch, Sublevel Zero’s gravity-defying combat is driven by modern looting and crafting. Battle enemy fighters, surface foes and turrets who strive to halt your progress. Every shot and every decision counts as you navigate each hazard before it is too late. The emphasis is on survival and ammunition is scarce so you will need to strengthen your tactics, adaptability and skill in order to survive enemy encounters.
Un mixe de shooter et de roguelike en vue subjective à six degrés de liberté, par le studio Sigtrap Games (publié par le studio Mastertronic)
Sublevel Zero est un mixe de shooter et de RPG en vue subjective à six degrés de liberté, dans lequel le joueur incarne un pilote de vaisseau de combat solitaire dont la mission est de rechercher et de bricoler d'anciennes technologies récupérées (pour les besoins de son clan) dans une vaste installation souterraine, dans un environnement en apesanteur généré de manière procédurale, férocement défendu par des chasseurs ennemis et par divers systèmes de protection.
Sublevel Zero est un mixe de shooter et de roguelike en vue subjective à six degrés de liberté dans un univers où la réalité se désagrège. Le joueur incarne un pilote de vaisseau de combat solitaire dont la mission est de rechercher et de bricoler d'anciennes technologies. Descendez dans une vaste installation souterraine, et combattez dans des environnements en apesanteur générés de manière procédurale pour récupérer de la technologie que vous et votre clan avez besoin pour survivre.
Inspiré par des classiques de jeux tels que Descent et Forsaken ainsi que par des shooters plus récents tel que Teleglitch, les combats défiant la gravité de Sublevel Zéro sont conduits par la recherche de trésors et le craft. Affrontez des chasseurs ennemis, des adversaires de surface et des tourelles qui tentent de mettre un terme à votre progression. Chaque coup et chaque décision doit être prise à temps lorsque vous êtes confronté au danger. L'accent est mis sur la survie, les munitions sont rares, vous aurez donc besoin de faire appel à vos capacités tactiques, à vos facultés d'adaptation et à votre habileté pour survivre à vos rencontres ennemies.
Voir aussi / See also: D2X-XL, Descent 1 & 2 (with DXX-Rebirth engine), Descent 3, NeonXSZ, Overload, ProjectX - Forsaken, Sublevel Zero,