📰 Title: | Bear engine | 🕹️ / 🛠️ Type: | Tool |
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🗃️ Genre: | Development | 👁️ Visual: | 2D Scrolling |
🏷️ Category: | Development ➤ Engine ➤ 2D ➤ Platformer | 🏝️ Perspective: | Side view |
🔖 Tags: | Development; 2D engine; Platformer; Physics; Parallax scrolling; Keyboard; Mouse; Controller; Multi-platform | ⏱️ Pacing: | Real Time |
🐣️ Approx. start: | 👫️ Played: | Single | |
🐓️ Latest: | 2017-09-06 | 🚦 Status: | 04. Released (status) |
📍️ Version: | Latest: 0.7.0 / Dev: 40f2158 | ❤️ Like it: | 9. ⏳️ |
🏛️ License type: | 🕊️ Libre | 🎀️ Quality: | 7. ⏳️ |
🏛️ License: | Code: GPL-3 / Artwork: CC BY-SA 3.0 | ✨️ (temporary): | |
🐛️ Created: | 2013-11-10 | 🐜️ Updated: | 2024-06-22 |
📦️ Package name: | ..... 📦️ Arch: | ||
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📄️ Source: | ..... 📦️ RPM: | ||
⚙️ Generic binary: | ..... 📦️ Deb: | ||
🌍️ Browser version: | ..... 📦️ AppImage: | ||
📱️ PDA support: | ..... 📦️ Flatpak: | ||
✨️ Not use: | ..... 📦️ Snap: |
📰 What's new?: | 👻️ Temporary: | ||
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💡 Lights on: | 🎨️ Significant improvement: | ||
👔️ Already shown: | 💭️ New version published (to be updated): | ||
🎖️ This work: | 🚧️ Some work remains to be done: | ||
👫️ Contrib.: | goupildb & Louis | 🦺️ Work in progress: | |
🎰️ ID: | 14033 |
📜️[en]: | A libre and multi-platform engine and a set of C ++ tools dedicated to the creation of 2D games. These tools include a level editor, a character / model editor, and an animation editor. They have been used (and tested) in the games of its author (Plee the Bear, a platform / adventure game, Andy Super Super Park, an arcade game, and Tunnel, a puzzle platformer). | 📜️[fr]: | Un moteur et un ensemble d'outils C++ libres et multi-plateformes dédiés à la création de jeux en 2D. Ces outils comprennent un éditeur de niveau, un éditeur de personnages / modèles et un éditeur d'animation. Ils ont été utilisés (et éprouvés) dans les jeux de son auteur (Plee the Bear, un jeu de plateforme / aventure, Andy Super Super Park, un jeu d'arcade, et Tunnel, un puzzle platformer). |
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🕶️
📚️ Name is a
📜️ "blabla" 📜️
This is the Bear engine, a set of C++ libraries and tools dedicated to creating great 2D games.
It has been used to create Plee the Bear, Andy's Super Great Park and Tunnel.
The engine comes with a set of tools, namely the Bear Factory, intended to help creating resources for the game. These tools include a level editor, a character/model editor and an animation editor.
On what system relies the Bear engine?
The engine uses the SDL and OpenGL as subsystems. There is no other back-end yet but you are welcome to propose yours :)
Un moteur et un ensemble d'outils dédiés à la création de jeux en 2D, par le studio Stuffomatic.
En C++.
Bear engine est un moteur et un ensemble d'outils C++ libres et multi-plateformes dédiés à la création de jeux en 2D. Ces outils comprennent un éditeur de niveau, un éditeur de personnages / modèles et un éditeur d'animation. Ils ont été utilisés (et éprouvés) dans les jeux de son auteur (Plee the Bear, un jeu de plateforme / aventure, Andy Super Super Park, un jeu d'arcade, et Tunnel, un puzzle platformer).
Utilisé par ces jeux / Used by these games: Plee the Bear, Andy's Super Great Park, Tunnel,
Voici le moteur Bear, un ensemble de bibliothèques C ++ et d'outils dédiés à la création de grands jeux en 2D.
Il a été utilisé pour créer les jeux Plee the Bear, Andy Super Super Park et Tunnel.
Le moteur est livré avec un ensemble d'outils, à savoir la Bear Factory, destiné à aider à la création de ressources pour le jeu. Ces outils incluent un éditeur de niveau, un éditeur de personnages / modèles et un éditeur d'animation.
Sur quel système repose le moteur Bear ?
Le moteur utilise les sous-systèmes SDL et OpenGL. Il n'y a pas encore d'autre back-end mais vous êtes invités à proposer le vôtre :)