Signus: The Artefact Wars (1998) - Le Bottin des Jeux Linux

Signus: The Artefact Wars (1998)

Specifications

Title: Signus: The Artefact Wars (1998) Type: Linux Game
Genre: Strategy Status:
Category: Strategy ➤ Wargame (on map) ➤ Sci-fi ➤ Battle Isle Commercial:
Tags: Strategy; Turn-Based Strategy; Military; Wargame; Battle Isle; Sci-fi; 1990s; Classic Demo:
Released: Latest : (waiting) / Dev : 56b36cf Package Name:
Date: 2020-08-21 Extern Repo:
License: GPL v2 Repo:
Perspective: Third person Package:
Visual: 2D Binary:
Pacing: Real Time Source: ✓
Played: Single PDA:
Quality (record): 5 stars Quality (game):
Contrib.: Goupil & Louis ID: 15908
Created: 2020-08-22 Updated: 2020-09-14

Summary

[fr]: Un ancien (sorti en 1998, libéré en 2002) jeu de stratégie au tour par tour (50 types d'unités, 19 missions), similaire à la série Battle Isle. Mille ans après avoir colonisé la planète Arkonis, anéanti ses habitants, et rendu partiellement irradiée, les colons Terriens ont ré-acquis leur niveau technologique et ré-appris leur histoire. Ils se sont alors divisés et affrontés pour la recherche d'artefacts aliens dans les zones inhabitables. Le jeu est en cours de portage et est déjà jouable. [en]: An old (released in 1998, freed in 2002) turn-based strategy game (50 unit types, 19 missions), similar to the Battle Isle series. A thousand years after having colonized the planet Arkonis, annihilated its inhabitants, and made it partially irradiated, the Earth colonists have reacquired their technological level and relearned their history. They then divided and fought each other for the search of alien artifacts in uninhabitable areas. The game is being ported and is already playable.

Videos

Trailer[cz] :


Gameplay :

Links

Website & videos
[Homepage] [Dev site] [Features/About] [Screenshots] [Videos t[cz] ts gd gu id r lp g g g[fr] g[de] g[ru] g[pl] g[cz] g[sp] g[pt] g[it] g[tr] g] [WIKI] [FAQ] [RSS] [Changelog 1 2 3]

Commercial : (empty)

Resources
• (empty)
Technical informations
[Open Hub] [PCGamingWiki] [MobyGames] [Signus: The Artefact Wars]

Social
Devs (ZIMA software [fr] [en]) : [Site 1 2] [MobyGames] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [Interview 1 2]
Port by (Signus: The Artefact Wars Team [fr] [en]) : [Site 1 2] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [Interview 1 2]
Game : [Blog] [Forums] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube]

On other sites


Reviews
[metacritic]

News / Source of this Entry (SotE) / News (SotN)
[Changes with v. (date)] [HOLaRSE on Mastodon [de] (20200822) (SotE)]

Description [fr]

Un jeu de stratégie au tour par tour, similaire à la série Battle Isle, par le studio ZIMA software, portage par la Signus: The Artefact Wars Team.

Signus: The Artefact Wars est un ancien (sorti en 1998, libéré en 2002) jeu de stratégie au tour par tour (50 types d'unités, 19 missions), similaire à la série Battle Isle. Mille ans après avoir colonisé la planète Arkonis, anéanti ses habitants, et rendu partiellement irradiée, les colons Terriens ont ré-acquis leur niveau technologique et ré-appris leur histoire. Ils se sont alors divisés et affrontés pour la recherche d'artefacts aliens dans les zones inhabitables. Le jeu est en cours de portage et est déjà jouable.


Un classique jeu de stratégie de guerre au tour par tour, similaire à la série des anciens Battle Isle. Sorti commercialement en 1998, et libéré par les auteurs originaux en 2002.

La Terre a envoyé une flotte de vaisseaux coloniaux sur une planète lointaine appelée Arkonis. À son arrivée, la flotte a trouvé la planète habitée par une race extraterrestre et dépassant la compréhension humaine. Toutes les tentatives de communication avec les extraterrestres ont échoué et les colons n'ont eu d'autre choix que de s'installer sur la planète. Leurs vaisseaux ne pouvaient pas faire un autre voyage interplanétaire. Ils ont donc attaqué les pacifiques extraterrestres.

La guerre a été courte et unilatérale. Les extraterrestres ne pouvaient pas comprendre le concept de guerre ou de reddition et bientôt toute leur race a péri. De grandes parties de la planète sont restées inhabitables pendant des milliers d'années à cause des radiations. Lorsque les colons ont réalisé qu'il n'y avait plus personne pour se rendre, ils ont débarqué sur la planète et ont construit une colonie.

Mille ans plus tard, personne ne se souvient de la Terre, des extraterrestres ou du génocide. La civilisation humaine sur Arkonis a à peine atteint le niveau technologique permettant de voler à nouveau dans l'espace et a redécouvert la flotte de colonisation abandonnée en orbite. Lorsqu'ils ont appris leur histoire ancienne, six grandes entreprises ont fondé le Consortium pour explorer les zones inhabitables et rechercher des artefacts extraterrestres. Toricon Corporation, la plus grande entreprise sur Arkonis, a fait pression pour que cette exploration soit interdite au Conseil Planétaire et a créé les forces spéciales Signus pour l'arrêter à tout prix. Arkonis est maintenant au bord d'une guerre entre deux superpuissances corporatives.

Bonne chance, commandant, Signus est à vos ordres.

Description [en]

"An old & freed turn-based strategy game (50 unit types, 19 missions), similar to the Battle Isle series" -- Le Bottin.

Classic turn-based strategy war game similar to the old Battle Isle series. Commercially released in 1998, open-sourced by the original authors in 2002.

Earth sent a fleet of colony ships to a distant planet called Arkonis. When the fleet arrived, they found the planet inhabited by an alien race andvanced beyond human comprehension. All attempts to communicate with the aliens failed and the colonists had no choice but to settle down on the planet. Their ships could not make another interplanetary journey. So they attacked the peaceful aliens.

The war was short and one-sided. The aliens couldn't understand the concept of war or surrender and soon their entire race perished. Large areas of the planet were left uninhabitable for thousands of years due to radiation. When the colonists realized that there is nobody left to surrender, they landed on the planet and built a settlement.

A thousand years later, nobody remembers the Earth, aliens or the genocide. The human civilization on Arkonis just barely reached the technology level allowing space flight again and rediscovered the abandoned colonization fleet in orbit. When they learned of their early history from ancient records, six large companies founded the Consortium to explore the uninhabitable areas and search for alien artifacts. Toricon Corporation, the largest company on Arkonis, pushed for a ban on this exploration in the Planetary Council and created the Signus special forces to stop it at all costs. Arkonis is now on the brink of war between two corporate superpowers.

Good luck, commander, Signus is at your command.