Postal 2 : Share the Pain - Le Bottin des Jeux Linux

Postal 2 : Share the Pain

Specifications

Title: Postal 2 : Share the Pain Type: Linux Game
Genre: Adventure & Action Temporary:
Category: Adventure & Action ➤ Classical ➤ Misc. Commercial: ✓
Tags: Action; FPS; Shooter; Adventure; Sandbox; Gore; Violent; Mature; Dark Humor; Satire; Comedy; Funny; Open World; Moddable; Controller Demo: ✓
Version: Not Tracking Stage of dev.:
Released: Package Name:
License: Commercial Repository:
View: First person Package:
Graphic: 3D Binary: ✓
Mechanics: Real Time Source:
Played: Single & Multi PDA:
Quality (record): 5 stars Quality (game):
Contrib.: Goupil & Louis ID: 12361
Created: 2010-08-20 Updated: 2017-01-04

Summary

[fr]: Un FPS violent (censuré dans de nombreux pays) dans lequel le joueur incarne "Postal Dude" - un psychopathe, dans une ville fictive d'Arizona dénommée Paradise Hills. Le joueur doit effectuer différentes tâches dans la ville (aller chercher son chèque de paie, se rendre à la banque ou à la bibliothèque, ...), qui vont l'amener dans des situations délicates où il sera fortement tenté (sans y être obligé) de commettre toutes sortes de violences pour parvenir à ses fins (vols, attaques, assassinats, ...). [en]: A FPS with high levels of violence and stereotyping. The player takes on the role of the Postal Dude, a tall and thin red-headed man. One of the major concepts of Postal 2 is that it is meant to be a "living world", a simulation of a tongue-in-cheek off-kilter town. Game characters live out their lives completely separate from the actions of Dude; walking around town, buying and selling merchandise, and even engaging in random shootouts with each other and the police.

Trailer & Reviews

Trailer / Gameplay [en] / [en] / [fr] :

Links

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Commercial links (Postal 2 : Share the Pain) : [Online store] [Steam]
Commercial links (POSTAL 2: Paradise Lost) : [Steam]

Resources
[FTP Jeuxlinux (Free linux multiplayer version)] [Icculus (Free linux multiplayer version)]
Technical informations
[Open Hub] [PCGamingWiki]

Social
Devs (Running with Scissors [fr] [en]) : [Site 1 2] [twitter] [Facebook] [YouTube] [Google+] [Interview 1 2]
Game : [Blog] [Forums] [twitter] [YouTube] [Presskit]

On other sites
[Wikipedia (Postal²) [fr] [en]]
[JeuxLinux [fr]] [The Linux Game Tome] [ZeDen.net [fr]] [Mod DB] [Indie DB]

Reviews
[metacritic] [jeuxvideo.com [fr]] [Eurogamer] [Inside Mac Games] [Gog]

News / Source of this Entry (SotE) / News (SotN)

Description [fr]

Un FPS violent dans lequel le joueur incarne un psychopathe, par le studio Running With Scissors.
Il utilise le moteur Unreal Engine (dans le Bottin).

Postal 2 : Share the Pain est le second opus de la série, et un FPS violent dans lequel le joueur incarne "Postal Dude" - un psychopathe, dans une ville fictive d'Arizona dénommée Paradise Hills. L'extrême violence du jeu lui a valu d'être censuré dans de nombreux pays.

Le joueur doit effectuer différentes tâches dans la ville (aller chercher son chèque de paie, se rendre à la banque ou à la bibliothèque, ...), qui vont l'amener dans des situations délicates où il sera fortement tenté (mais ce n'est pas une condition sine qua none) de commettre toutes sortes de violences pour parvenir à ses fins (vols, attaques, assassinats, ...).

Le jeu est décliné en 2 offres :
• POSTAL 2 : Share The Pain, la version de base,
• POSTAL 2 : Apocalypse Weekend, un pack d'addon.

Voir aussi / See also : Postal Plus - Classic And Uncut, Postal 2 : Share the Pain,


Wikipedia:

Postal² est un jeu vidéo de tir à la première personne, développé par le studio Running With Scissors en 2003 sur PC. Interdit de vente dans de nombreux pays dont la France, de par la violence gratuite proposée aux joueurs, le jeu est devenu célèbre grâce à Internet.

Il constitue la suite du jeu Postal sorti en 1997, lui-même ayant été très controversé.

Le terme « postal » vient ici de l'expression américaine « Going postal (en) » qui signifie littéralement « commettre des meurtres en masse ». Cette expression fait référence à une série de massacre perpétrés dans les années 1970 par des employés des Postes aux États-Unis d'Amérique.

Système de jeu

Le joueur incarne un marginal qui a une tendance aux comportements hystériques, le Postal Dude. C'est un homme grand et fin, qui porte des lunettes de soleil et un grand manteau noir. Le jeu se passe dans la ville fictive d'Arizona appelée Paradise, et se découpe en 5 jours, du lundi au vendredi. Le joueur doit effectuer diverses tâches tout au long de chacune de ses journées.

Par exemple, la première mission consiste à aller chercher le chèque de la paie dans une société de jeux vidéo. Mais cette dernière est prise d'assaut par des manifestants contre la violence dans les jeux vidéo. Les missions suivantes varient entre déposer le chèque à la banque, diverses courses à faire, de la visite à la famille, rendre un livre à la bibliothèque… Mais souvent, un évènement indépendant de Postal Dude rendra la mission plus difficile. En ce qui concerne les achats, il s'avère vite que le chèque de départ n'est pas suffisant pour tout prendre. Le joueur se verra alors contraint de trouver de l'argent en tuant des passants, en pénétrant dans les maisons, en faisant un casse à la banque… ou alors d'attaquer le vendeur pour ne pas avoir à payer. La situation peut donc engendrer beaucoup de violence gratuite.

À l'instar de la série Grand Theft Auto, le jeu cherche à être non-linéaire en permettant au joueur d'explorer Paradise. Toutefois, et comme le fait également GTA, les premiers niveaux se passent dans une zone délimitée, qui s'ouvre en progressant dans le jeu.

Chaque jour qui passe, les passants sont de mieux en mieux armés, de nouveaux équipements sont disponibles, comme des armures à la place du gilet de protection en kevlar, les représentants de l'ordre laissent place à des militaires.

L'aire de jeu est découpée en plusieurs zones, qui nécessite un temps de chargement pour passer de l'une à l'autre.

Le jeu comporte également un caméo de Gary Coleman qui fait une brève apparition durant une mission où le joueur doit obtenir son autographe.

Les voitures sont présentes dans le jeu, mais ne peuvent être conduites.

Remarque : Il existe un niveau caché (présent uniquement sur l'addon Share the Pain ou une fois le patch 1337 installé) derrière la caravane que le Postal Dude habite, dans un tunnel menant aux égouts. Ces égouts sont habités par des milliers de fanatiques au physique de talibans. En évoluant dans ces égouts, vous pourrez trouver une arme bactériologique inédite et des murs de prière, entre autres. De même, le tunnel secret à sens unique (vous ne pouvez l'emprunter que dans un sens) qui part de la réserve du magasin repère de « talibans » et arrive dans un buisson devant la bibliothèque permet de récupérer un lance-roquettes et de se mesurer pour cela avec des chiens morts-vivants.

Controverse

Les développeurs réfutent les critiques sur la violence de leur jeu en expliquant que le joueur est libre, et qu'il est seul à décider ou non, de l'utilisation de la violence pour arriver à ses fins. Les développeurs font remarquer que les différentes missions à accomplir peuvent s'effectuer sans que le joueur ne génère de violence, mais celui-ci peut délibérément la créer[réf. nécessaire].

Malgré cela, les critiques considèrent que le jeu incite le joueur à avoir un comportement de tueur. En effet, des groupes d'habitants de Paradise peuvent également attaquer le joueur rien que parce qu'ils le détestent. Il existe d'ailleurs des groupes contre à peu près tout, contre la violence des jeux vidéo, contre la destructions des arbres pour faire des livres (manifestants qui mettront feu a la bibliothèque). Enfin, il y a souvent de longues queues durant les missions ce qui souvent pousse à tirer dans le tas afin d'aller plus vite[réf. nécessaire].

Kimveer Gill, le tueur du collège Dawson à Montréal (Québec), jouait régulièrement à toutes les versions de Postal et s'habillait quotidiennement comme le Postal Dude dont il avait en outre l'apparence physique. Depuis la tuerie du 13 septembre 2006, l'interdiction de vente des jeux du genre est de plus en plus évoquée au Québec et au Canada[réf. nécessaire].

Un bon nombre d'éléments du décor comme les noms de magasins ont un rapport avec la violence et l'humour noir. Par exemple, sur les publicités pour une assurance-vie, le slogan utilisé est « Hey Kids! Your parents are going to DIE! », « Eh les Enfants ! Vos parents vont MOURIR ! »)

Description [en]

Live a week in the life of "The Postal Dude"; a hapless everyman just trying to check off some chores. Buying milk, returning an overdue library book, getting Gary Coleman's autograph, what could possibly go wrong?

Blast, chop and piss your way through a freakshow of American caricatures in this darkly humorous first-person adventure. Meet Krotchy: the toy mascot gone bad, visit your Uncle Dave at his besieged religious cult compound and battle sewer-dwelling Taliban when you least expect them! Endure the sphincter-clenching challenge of cannibal rednecks, corrupt cops and berserker elephants. Accompanied by Champ, the Dude's semi-loyal pitbull, battle your way through open environments populated with amazingly unpredictable AI. Utilize an arsenal of weapons ranging from a humble shovel to a uniquely hilarious rocket launcher.

Collect a pack of attack dogs! Use cats as silencers! Piss and pour gasoline on anything and everyone! YOU KNOW YOU WANT TO!


Wikipedia:

Postal 2 (stylized as Postal²) is a first-person shooter video game by Running with Scissors, and it is the sequel to the 1997 game Postal. Both are intentionally highly controversial due to high levels of violence and stereotyping. Unlike its predecessor, Postal 2 is played completely in first-person based on the Unreal Engine. Scenes of the game can be seen in the music video of the Black Eyed Peas single "Where Is the Love?".

In 2004, New Zealand banned Postal 2 due to "gross, abhorrent content" (urination, high impact violence, graphic vomiting, animal cruelty, homophobia, racial/ethnic stereotypes, etc.) and Australia later banned the game due to "excessive abhorrent content". On May 1, 2007, Malaysia banned the game outright due to "very high impact violence & offensive depictions of cruelty". The game is also banned in Germany, France and temporarily banned for sale in Sweden. The games were later legally made available worldwide through GOG.com in 2009 and Desura in 2012, and was successfully greenlit on Steam later that year.

The game received a mixed reception from critics upon its release in 2003, with some reviewers going so far as to give the game a score of zero, while others argued in favour of the game's concept and implementation. Regardless, the game was successful enough to receive several expansions and to be included in multiple compilations, and a film adaptation of the game and its predecessor was made in 2007.

Plot

In Postal 2, the player takes on the role of the Postal Dude, a tall and thin red-headed man with a goatee, sunglasses, a black leather trench coat, and a t-shirt with a grey alien's face printed on it. Postal Dude lives in a trailer park in the small town of Paradise, Arizona, with his nagging wife, who is identified in the credits as simply, the 'Postal Dude's Bitch'. The game's levels are split into days of the week starting Monday and finishing Friday.

At the beginning of each day, Postal Dude is given several tasks to accomplish, such as 'get milk', 'confess sins', and other seemingly mundane tasks. The object of Postal 2 is to finish all of the tasks throughout the week, and the player can accomplish these tasks in any way he or she wishes, be it as peaceful and civilly as possible, or as violent and chaotically as possible. It is possible, if occasionally difficult, to complete most tasks without engaging in battle, or at least, harming or killing other characters, as evidenced by the game's tagline: "Remember, it's only as violent as you are!". The daily tasks can be accomplished in any order the player desires, and the game also includes one task that is activated only when Postal Dude urinates, in which the player is tasked with getting treatment for gonorrhea after Postal Dude discovers he has the infection.

Throughout the course of the game, Postal Dude must put up with being provoked by other characters on a regular basis. He is given the finger, mugged, attacked by various groups of protesters, and is harassed by an obnoxious convenience store owner/terrorist and his patrons who cut before Postal Dude in the "money line". During the game, Postal Dude also encounters a marching band, a murderous toy mascot named Krotchy, the Paradise Police Department and its SWAT team, overzealous BATFE agents, the Arizona Army National Guard, an eccentric religious cult, cannibalistic butcher shop workers, fanatical Al-Qaeda terrorists, and former child actor Gary Coleman, among many others.

By Friday afternoon, the final day in the game, the apocalypse occurs and societal collapse soon follows, with all law and order breaking down. Cats begin to fall out of a darkly-colored sky, and almost everyone in town becomes heavily armed, with random gun battles breaking out in the streets. Despite this, Postal Dude returns home to his trailer as normal, where he then gets into an argument with his wife, who demands that Postal Dude explain why he never picked up the ice cream she asked for at the beginning of the game. Postal 2 then ends with a gunshot being heard, before being kicked to the end credits.

Gameplay

One of the major concepts of Postal 2 is that it is meant to be a "living world", a simulation of a tongue-in-cheek off-kilter town. Game characters live out their lives completely separate from the actions of Dude; walking around town, buying and selling merchandise, and even engaging in random shootouts with each other and the police.

The town features many cars but they are all "useless exploding props", according to Dude, and cannot be driven, although they can be blown up and sent flying into the air. In addition to cats and dogs, other animals present are elephants; these animals can be shot or set on fire—or simply annoyed by the player walking into them—causing them to trumpet with rage and attack anyone within stomping distance. A bizarre feature is the ability to pick up cats as an inventory item. When used, Postal Dude shoves the barrel of the currently equipped firearm into the cat's anus (cats can only be used while equipped with a shotgun or assault rifle) as a 'silencer'. Every time a shot is fired, the cat meows in apparent agony, and the gunshot is muffled. After nine shots the cat has run out of lives and it will fly from the end of the weapon. Most dogs have the ability to befriend the Dude if he feeds them a continual supply of dog biscuits or feeds them any other food (pizza, donuts, fast food). Once a canine's loyalty has been earned, the dog will attack anyone who attacks the Dude, or alternatively, anyone whom the Dude attacks. Dogs will also chase and kill cats, and play fetch with the Dude's inventory items and also severed heads. There were also going to be cows included in the game, but they were left unprogrammed. They did appear in Apocalypse Weekend and the A Week in Paradise modification.

The game also features a cameo by Gary Coleman, acting as himself, who appears early on as the objective of one of the game's tasks (travel to the local shopping mall to get Gary's autograph). The player can choose to fight and kill Coleman or simply have the book signed peacefully (after enduring a long line-up). If the book does get signed, the Dude remarks to Coleman that he really loved him in Facts of Life (Gary actually was the #1 child TV star of the hit show “Diff'rent Strokes”). Regardless of the Dude's actions, the police storm the building in an attempt to arrest Gary Coleman and a gunfight ensues which invariably results in Coleman's apparent demise, with or without the player's help. Later on in the game he can also be seen in the Police Station, when the player escapes from his cell he also frees everyone else—including Coleman, who can be seen running alongside Krotchy. Coleman apparently survives as he can be seen in the Apocalypse Weekend expansion, bandaged up in the hospital (various evil Gary Coleman clones also serve as recurring enemies during Postal Dude's constant hallucinations).

Features

☑ Aggressive vs. Passive: POSTAL 2 is only as violent as you are.
☑ One large non-linear world.
☑ Explore the world and accomplish your errands at your own pace.
☑ Interact with Non-Player Characters
☑ Survival Mode: If you choose to play as a pacifist, you will still have to deal with the NPC's who may also go POSTAL!
☑ Based on the Unreal Editor: Easy to use and very powerful, with many mods already available from the community.