Megatokyo - Le Bottin des Jeux Linux

Megatokyo

Specifications

Title: Megatokyo Type:
Genre: Adventure & Action Status: In dev.
Category: Adventure & Action ➤ Visual Novel ➤ Slice of life Commercial: ✓
Tags: Demo: ✓
Released: In Development / Not Tracking Package Name:
Date: 2014-02-28 Extern Repo:
License: Commercial Repo:
Perspective: Third person Package:
Visual: 2D Binary: ✓
Pacing: Turn-Based Source:
Played: Single PDA:
Quality (record): 5 stars Quality (game):
Contrib.: Goupil & Louis ID: 13785
Created: 2013-08-25 Updated: 2020-01-23

Videos

Trailer / Gameplay [en] / [en] / [fr] :

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On other sites
[Wikipedia (Megatokyo) [fr] [en]]

Reviews


News / Source of this Entry (SotE) / News (SotN)

Description [fr]

Un visual novel tiré d'une bande dessinée, par Fred Gallagher (and his staff).

Megatokyo est un visual novel tiré du titre Manga éponyme (du même auteur).
Cette série avait été décrite par le site ICV2.com en 2005 comme la meilleure vente de séries manga écrite par un américain.

Piro, un fan obsédé d'anime / manga , et Largo, un joueur hard-core américain, sont deux amis qui s'envolent pour le Japon sur un coup de tête et se retrouvent coincés là-bas, incapables de se payer le voyage de retour. Avec leurs façons très différentes de voir le monde, leur expérience de Tokyo est très différente.
Le Tokyo de Piro est un endroit rempli de boutiques de mangas, de filles de l'école, de midinettes, d'expériences de vie agréables et peut-être même une fille ou deux qui pourraient l'aimer.
Le Tokyo de Largo est plein de ninjas, d'armées déchaînées de zombies, de monstres gigantesques détruisant la ville et ses distributeurs de bières, de munitions et de medipacks.

C'est comme s'ils jouaient à deux jeux complètement différents. Megatokyo "Le jeu" est un Visual Novel dans laquelle vous êtes en mesure de jouer à ces jeux en incarnant Piro ou Largo (NdT : mais aussi d'autres personnages de Megatokyo, suite au succès Kickstarter : Kimiko, Erika, Miho, Ping, Yuki, Mugi, Junko, Omg, Kaboom, Junpei, Boo, ...) pour voir l'histoire de leurs perspectives uniques et individuels.


Wikipedia :Megatokyo est un webcomic (dōjinshi?) en ligne dessiné par Fred Gallagher, surnommé Piro. Fred Gallagher s'occupe du dessin, de l'histoire et du design du site. Rodney Caston, alias Largo, a participé à l'histoire pendant la première année, mais le webcomic est maintenant entièrement réalisé par Gallagher. Licencié de son travail fin 2002, il s'occupe désormais de la bande dessinée à plein temps.

Megatokyo suit les aventures de deux américains, Piro et Largo, qui se trouvent à Tokyo. Une grande partie de l'humour est basée tant sur les jeux vidéo et les plaisanteries entre initiés, que sur les situations dues aux chocs culturels.

L'un des sous-thèmes importants de l'histoire est l'assignation de Seraphim et Bouh en tant que consciences de Piro et Largo, respectivement.

Description [en]

Experience the unique perspectives of Piro, Largo, and other Megatokyo characters as you play them in an elaborate visual novel game.

Piro, an obsessed anime/manga fan, and Largo, a hard-core American gamer, are two friends who fly to Japan on a whim and get stuck there, unable to afford the trip home. With their vastly different ways of looking at the world, the Tokyo each of them experiences is very different. Piro's Tokyo is a place filled with manga shops, school girls, kitties, enjoyable life experiences and maybe even a girl or two who might like him. Largo's Tokyo is full of battling ninjas, rampaging zombie armies, gigantic monsters destroying the city and vending machines that sell beer, ammo and medipacks.

It is like they are playing two completely different games. In Megatokyo the Visual Novel Game you will be able to play these games as Piro or Largo (and possibly other Megatokyo characters) to see the story from their unique and individual perspectives.

Megatokyo the Visual Novel will offer the Megatokyo story from a different perspective than the comic - the perspective of the character you are playing. At the start of the game you will be able to choose which character you want to play - in the base game, you can choose between Piro and Largo. From this you will be able to experience just how vastly different the same story can be from different character's points of view.

In the Megatokyo comic there is really just one story line for each character. In the game there will be many choices that lead to alternative paths and different endings. This is the real challenge of producing a visual novel game but also what will make it interesting to play and a unique new way to experience the story. You will be able to see what happens if Piro or Largo make different choices at key points in the story. There will be a 'canon' route for each character that follows the story in the comic up to a certain point, but there is no guarantee that the 'canon' routes lead to "good ends."

A game in three parts

Megatokyo is a long running and complex story that has filled six volumes and is not close to being over yet. That's a lot of material to cover. We did the math: The comic has so far covered 71 days, 488 different scenes and roughly 144 different locations. When divided into the different viewpoints of different characters, adding additional story branches and developing multiple endings that go beyond the scope of the current comic... it's a big game with many hours of gameplay for each character. Like any good adaptation, the game won't reflect a word-for-word, panel-by-panel approach. We will edit and parse things as needed to make the game flow smoothly, but the intent is to abridge the Megatokyo storyline as little as possible.

Test [fr]

Commentaires généraux :
Le studio est parvenu à lever les fonds nécessaire sur le site Kickstarter, son développement est en cours.

Kickstarter est un site de sponsoring de projets permettant - en ce qui concerne les jeux, aux joueurs et aux développeurs de financer le développement de jeux sans le carcan des maisons d'édition. Les studios obtiennent le pré-financement de leur production, les joueurs bénéficient d'avantages proportionnels au montant de leur participation (tarif avantageux, personnalisations, ...) sans garantie de résultat.

Date de sortie :
Financement bouclé mi Juillet 2013 (299 K$ sur Kickstarter).
Sur Kickstarter nous pouvons lire "Estimated Delivery: Feb 2014".