Mark of the Old Ones - Le Bottin des Jeux Linux

Mark of the Old Ones

Specifications

Title: Mark of the Old Ones Type: Linux Game
Genre: Arcade Status: In dev.
Category: Arcade ➤ Platformer ➤ Puzzle Platformer ➤ Misc. Commercial: ✓
Tags: Puzzle Platformer; Physics; Lovecraftian; Exploration; Metroidvania; Atmospheric Demo: ✓
Released: Not Tracking Package Name:
Date: Extern Repo:
License: Commercial Repo:
Perspective: Third person Package:
Visual: 2.5D Binary: ✓
Pacing: Real Time Source:
Played: Single PDA:
Quality (record): 5 stars Quality (game):
Contrib.: Goupil & Louis ID: 13999
Created: 2013-10-13 Updated: 2015-02-16

Summary

[fr]: Un Puzzle Platformer basé sur un moteur physique, avec un gameplay de type Metroidvania, et une inspiration puisée dans le mythe de Cthulhu de H. P. Lovecraft [en]: A 2.5D Metroidvania physics platformer. Inspired by some of our favorite games such as Metroid and Zelda, as well as by the mythos of HP Lovecraft

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Trailer / Gameplay [en] / [en] / [fr] :

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Commercial : [Online store] [Kickstarter (Funding Unsuccessful)] [Humble Store] [Steam Greenlight]

Resources
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Technical informations
[Open Hub] [PCGamingWiki] [MobyGames]

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Devs (Hit the Sticks [fr] [en]) : [Site 1 2] [twitter] [YouTube] [Interview 1 2]
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News / Source of this Entry (SotE) / News (SotN)

Description [fr]

Un Puzzle Platformer basé sur un moteur physique, avec un gameplay de type Metroidvania, et une inspiration puisée dans le mythe de Cthulhu de H. P. Lovecraft, par le studio Hit the Sticks.

Mark of the Old Ones (MotOO) est un Puzzle Platformer basé sur un moteur physique, avec un gameplay de type Metroidvania, et une inspiration puisée dans le mythe de Cthulhu de H. P. Lovecraft.
Le joueur y dirige une créature étrange s'accrochant aux paroies de son monde tout aussi étrange.

Explorez Namaset, une ville de l'aube de l'humanité. Une ville de beauté et d'horreur indicible. Une ville construite pour le Vieux Kraal. Des technologies extra-terrestres et des créatures bizarres qui ne sont pas de ce monde. Plongez dans l'étrange histoire de Namaset, et faites son avenir.


Enjoint par une divinité insondable, redécouvrez une civilisation eldritch abandonnée, grouillant horreurs épouvantables et de beauté merveilleuse.

Mark of the Old Ones (Motoo) est un jeu de plateformes et de physique en 2.5D avec un gameplay de type Metroidvania. Inspiré par certains de nos jeux préférés tels que Metroid et Zelda, ainsi que par le mythe de HP Lovecraft. Nous modernisons les classiques en leur mixant une animation cinématique inverse; vous donnant la possibilité d'explorer et d'interagir avec le monde du jeu d'une manière que vous n'avez jamais vu auparavant, et qui deviendra rapidement naturelle à vos doigts, cerveau et âme de gamer.

Un gameplay de type Metroidvania avec la réelle satisfaction de la capacité à vous accrocher aux obstacles, de puzzles et d'ennemis qui tirent pleinement parti du moteur physique et du système IK.

Une attention particulière a été apportée à la courbe de difficulté, vous donnant le temps de maîtriser vos capacités, mais toujours de vous pousser vers de nouveaux sommets.

Description [en]

Enjoined by an unfathomable deity, rediscover a derelict eldritch civilization, teeming with ghastly horrors and wondrous beauty.

'Mark of the Old Ones' (MotOO) is a 2.5D Metroidvania physics platformer. Inspired by some of our favorite games such as Metroid and Zelda, as well as by the mythos of HP Lovecraft. We modernize the classics by adding dynamic inverse kinematic animation to the mix; giving you the ability to explore and interact with the game world in ways that you never have before, in ways that will quickly become natural to your fingers, brain, and gamer soul.

Metroidvania game play with truly satisfying ability hardlock obstacles, puzzles and enemies that take full advantage of the physics engine and IK system.

Careful attention to the difficulty curve, giving you time to master your abilities, yet constantly pushing you to new heights.

Features

Game play focused on a few core game mechanics, many of them revealed here:

☑ Tendrils

We didn't want MotOO to be just another "rope" game. So we created our own inverse kinematics system to give our character "real" tendrils driven directly by your analog sticks.

☑ Push/Pull/Manipulate

Drive control of your tendrils from their tips, allowing you to push off the floor like a jellyfish, manipulate objects, and really do just about anything...

☑ Increase Mass

Picture a trampoline that does not fully compress under your mass. As you are coming down on the trampoline, you increase your mass, allowing you to fully compress the trampoline, you then decrease your mass, giving you maximum bounce.

An object is being held in place by a magnet, you aren't strong enough to pull it free, you increase your mass giving you the additional force that you need to rip the object from the magnet's hold.

☑ Magnetism

Attract, repulse, bend the world to your will. Oh yes.

☑ Boost

The boost ability gives you a sharp vertical thrust. Upgrade the capacity of your boost reservoir, recharge rate, and cool down time. Swing higher and farther than ever before.

☑ Chronition

Chronition slows time, let's you see further, and shines a bright light on the darkness of Namaset.

Test [fr]

Commentaires généraux :
Le studio n'est pas parvenu à atteindre son objectif sur le site Kickstarter, néanmoins son développement s'est poursuivi, et il est à présent disponible à la vente.

Kickstarter est un site de sponsoring de projets permettant - en ce qui concerne les jeux, aux joueurs et aux développeurs de financer le développement de jeux sans le carcan des maisons d'édition. Les studios obtiennent le pré-financement de leur production, les joueurs bénéficient d'avantages proportionnels au montant de leur participation (tarif avantageux, personnalisations, ...) sans garantie de résultat.

Date de sortie :
Campagne de financement achevée sur Kickstarter début Novembre 2013 (28K$/225K$).
Sur Kickstarter nous pouvons lire "Estimated Delivery: Nov 2014".

Il semble que le jeu actuel a été profondément modifié par rapport à son annonce sur Kickstarter (il n'a plus grand chose à voir, j'ai dû reprendre la traduction en totalité :)).

Une démo Linux (64 bits) est disponible, et le jeu est à présent disponible (début 2015) en commande anticipée.