Maia - Le Bottin des Jeux Linux

Maia

Specifications

Title: Maia Type: Linux Game
Genre: Management Status:
Category: Management ➤ Base-Building & City-Building Commercial: ✓
Tags: God Game; Colony Sim; Simulation; Survival; Management; Base-Building; Sandbox; Strategy; Space; Sci-fi; Robots; Realistic; Weather; Realistic Wildlife Demo:
Released: Latest : 0.68 Package Name:
Date: 2018-10-04 Extern Repo:
License: Commercial Repo:
Perspective: Third & First person Package:
Visual: 3D Top-Down Binary:
Pacing: Real Time Source:
Played: Single PDA:
Quality (record): 5 stars Quality (game):
Contrib.: Goupil & Louis ID: 11854
Created: 2012-09-14 Updated: 2020-03-31

Summary

[fr]: Un God game mixant stratégie et simulation de colonie humaine dans lequel le joueur est le commandant d'une colonie dont la mission sera de protéger et de développer sa colonie parvenue sur une planète hostile, battue par les intempéries et à l'atmosphère toxique, après un long voyage spatial. Ses colons devront exploiter les ressources environnantes et bâtir des installations dans lesquelles ils pourront vivre, travailler, et s'épanouir. Un jeu aux décisions difficiles, à l'humour noir et aux dures réalités, simulant la vie avec précision. [en]: A God game mixing strategy and simulation of human colony in which the player is the commander of a colony whose mission will be to protect and develop his colony, after making a planetfall on a weather-beaten and hostile rock with a toxic atmosphere. Its settlers will have to exploit the surrounding resources and build facilities in which they can live, work, and flourish. A game with difficult decisions, black humor and harsh realities, simulating life with precision.

Videos

Trailer : v.201811


Présentation des développeurs / Dev presents : v.0.68/20181004


How To des développeurs / Dev How To :


Gameplay : v. 201811, v. 201711, v.201610/v.0.58

Links

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Commercial : [Online store] [Kickstarter (Funding successful)] [Indiegogo (Funding successful)] [Itch.io] [Steam]

Resources
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Technical informations
[Open Hub] [PCGamingWiki] [MobyGames]

Social
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Game : [Blog] [Forums] [twitter] [Facebook] [YouTube] [reddit] [Discord]

On other sites
[Wikipedia (Maia) [fr] [en] [de]]
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Reviews
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Description [fr]

Un jeu de stratégie / simulation d'une colonie humaine dans un monde alien distant et hostile, par le studio Machine Studios (Simon Roth (SimoRoth)).

Maia est un God game mixant stratégie et simulation de colonie humaine dans lequel le joueur est le commandant d'une colonie dont la mission sera de protéger et de développer sa colonie parvenue sur une planète hostile, battue par les intempéries et à l'atmosphère toxique, après un long voyage spatial. Ses colons devront exploiter les ressources environnantes et bâtir des installations dans lesquelles ils pourront vivre, travailler, et s'épanouir. Un jeu aux décisions difficiles, à l'humour noir et aux dures réalités, simulant la vie avec précision.


Maia est le nouveau God game du développeur indépendant Simon Roth.

Inspiré profondément par l'esthétique de la science-fiction des années 70, Maia est un simulateur de gestion de colonies dans lequel vous devez protéger vos colons, les nourrir et les rendre heureux. Librement influencé par les God games des années 90, le jeu a un sens de l'humour sombre et plus de jouets avec lesquels jouer que vous ne pourrez secouer un Molyneux.

Maia est un jeu de construction de colonies se déroulant dans un avenir pas si lointain, à douze années-lumière de la Terre. Vos colons ont atterris sur une planète, un caillou battu par les intempéries dénommé 3452C [MAIA]. En utilisant la technologie et l'équipement sans fioritures qu'ils ont apportés, ils doivent se refaire une nouvelle vie.

En tant que commandant de colonie, votre tâche est d’assurer leur sécurité, de construire des installations dans lesquelles ils peuvent vivre et travailler et, plus important encore, de rechercher et de comprendre ce nouveau monde étrange. L'atmosphère de 3452C [MAIA] est quelque peu toxique pour l'homme et les recherches initiales suggèrent qu'elle est habitée par des créatures à l'intelligence au moins rudimentaire. La croûte terrestre peut aussi être riche en ressources minérales.

S'inspirant de jeux aussi divers que Dungeon Keeper, Dwarf Fortress, Theme Hospital et The Sims, tout en s'inspirant de l'esthétique de la science-fiction des années 1970, Maia est un jeu de stratégie, de gestion et de construction. C'est aussi un jeu de décisions difficiles, à l'humour noir et aux dures réalités. Tout le monde n'est pas à la hauteur de la tâche de commandement de colonies hors du monde. L'êtes-vous ?

Établissez une colonie solaire supplémentaire au nom de la Grande-Bretagne
Faites face aux risques environnementaux et à la dangerosité de la vie indigène
Étudiez la planète pour développer une technologie d'avenir essentiellement éthique

Les colons sont simulés avec précision jusqu'à leur température corporelle, leurs états émotionnels, leurs taux de respiration et de transpiration, leurs préférences sociales, leurs vitesses métaboliques, leurs niveaux de fatigue, leur photosensibilité et leurs angoisses sociales typiquement britanniques.

Chaque attribut affecte leur comportement dans la colonie. Un colon très fatigué deviendra irritable et fera de mauvais choix. Un colon affamé peut mourir.

Des détails scientifiquement précis imprègnent la simulation. Les objets du monde entier interagissent et se comportent de manière réaliste.

Les plantes poussent lorsqu'elles sont exposées à la lumière, l'atmosphère se diffuse de pièce en pièce, les appareils électroniques tombent en panne lorsqu'ils sont infiltrés par l'eau et les équipements brûlent lorsqu'il fait trop chaud. Comme les colons.

Conduisez des opérations minières et stockez des matériaux pour la construction de l'habitat
Exploiter l'énergie éolienne, solaire, géothermique et l'énergie nucléaire parfaitement sûre pour alimenter les opérations de base
Récoltez l'humidité, cultivez et élevez du bétail savoureux pour maintenir les rations de la colonie qui s'épuisent


Sonde 233.23.Connexion établie
Transmission entrante:

Maia est le nouveau jeu du développeur indépendant Simon Roth
Gérez vos colons et construisez une communauté prospère
Essayez de ne pas les faire tuer.

Scénario

En 2113, la race humaine a lancé son premier programme de colonisation extrasolaire
Un des objectifs de cette entreprise était maia

Gameplay

Vous devez excaver une colonie souterraine pour échapper à la surface hostile du monde
Vous devez exploiter les minéraux pour vous permettre de construire des salles pour loger, nourrir et divertir vos colons, des défenses pour les protéger de la faune dangereuse et développer la recherche d'énergie, d'eau et de nourriture.

Description [en]

"A God game mixing strategy & simulation of human colony on a hostile planet with a toxic atmosphere" -- Le Bottin.

Maia is a new god game from indie developer Simon Roth.

Inspired heavily by the 70's Sci-fi aesthetic, Maia is a colony management simulator where you must keep your colonists safe, fed and happy. Liberally influenced by nineties god games, the game has a dark sense of humour and more toys to play with than you can shake a Molyneux at.


Maia is a colony building game set in the not-so-distant future, twelve light years from earth. Your colonists make planetfall on the weather-beaten rock that is 3452C[MAIA]. Using the no frills technology and equipment that they've brought with them, they must make a new life for themselves.

As the colony commander, your task is to ensure their safety, to build facilities in which they can live and work and, most importantly, to research and understand this strange new world. The atmosphere on 3452C[MAIA] is somewhat toxic to humans and initial research suggests that it is inhabited by creatures of at least rudimentary intelligence. The planet's crust may also be rich with mineral resources.

Taking inspiration from games as diverse as Dungeon Keeper, Dwarf Fortress, Theme Hospital and The Sims, while drawing on the 1970s sci fi aesthetic, Maia is a game of strategy, management and construction. It's also a game of difficult decisions, of dark humour and harsh realities. Not everyone is up to the task of off-world colony command. Are you?

Establish an extra solar colony in the name of Great Britain
Deal with environmental hazards and dangerous indigenous life
Study the planet to develop mostly ethical future technology


Colonists are accurately simulated down to body temperatures, emotional states, respiration and perspiration rates, social preferences, metabolic speeds, fatigue levels, photosensitivity, and specific British social anxieties.

Every attribute affects their behaviour in the colony. A very tired colonist will become irritable and make poor choices. A very hungry colonist may die.

The scientically accurate detail pervades the simulation. Objects throughout the world interact and behave in realistic ways.

Plants grow when exposed to light, atmosphere diffuses from room to room, electronics fail when infiltrated by water, and equipment burns when it gets too hot. As do colonists.

Conduct mining operations and store materials for habitat construction
Harness wind, solar, geothermal and perfectly safe nuclear energy to power base operations
Harvest moisture, grow crops and raise tasty livestock to maintain the colony's dwindling rations


Probe 233.23.A connection established
Incoming transmission:

Maia is a new game from indie developer Simon Roth
Manage your colonists and build a prospering community
Try not to get them killed▮

Setting

In 2113 the human race began its first extrasolar colonisation program
One of the targets of this endeavour was maia

Gameplay

You must excavate an underground colony to escape the hostile surface of the world
You must mine minerals for construction build rooms to house, feed and entertain your colonists, defenses to protect them from dangerous wildlife and research sources of power, water and food


Interview with Gaming On Linux:

I'm Simon Roth, an Indie game developer, artist and engine programmer. I've worked at Natural Motion, Frontier Developments, with Terry Cavanagh and Mode 7 Games. Now I am running my own setup, Machine Studios, and have been making Maia since the start of 2013.

Maia is a hard science fiction base builder set on a hostile and primordial alien world. You must guide a small group of colonists to help them survive and thrive while building a base and defending it from the unpredictable elements and local ecosystem. It has a dark British sense of humour and is sometimes a little bit unforgiving.

The core selling point of the game is its depth. Every system is simulated based on real science and to a degree of detail not seen in other games. The colonists have fully simulated metabolisms, down to the last drop of sweat; plants photosynthesize and grow based on the light energy hitting them; fire spreads to items when they reach the flash points of their materials. It presents a challenge to players which goes beyond the regular abstractions of video game design.

(...)


Wikipedia:

Maia is a sci-fi strategy simulation video game developed by Simon Roth. The game has been described as "Dungeon Keeper meets Dwarf Fortress on a primordial alien world". Roth also cites Theme Hospital, The Sims, Black & White and Space Station 13 amongst its influences.

Gameplay

Players take control over the first human colony on the fictional planet of Maia in the Tau Ceti system.

Players will have to excavate an underground colony to escape the hostile surface of the world. They need to control a number of characters and robots to mine minerals for construction, build rooms to house, feed and entertain colonists, and construct intricate defences to protect them from dangerous wildlife.

The player's colony will face dangers including earthquakes, solar flares, meteor strikes, and hostile indigenous wildlife.

Features

☑ Up to 2km x 2km x 2km of procedural world
☑ Complex colonist AI
☑ Dark humour
☑ AAA Quality graphics
☑ Water and Lava simulation
☑ Cellular Atmosphere
☑ A simple minimalist UI
☑ Inspired by 1970s sci-fi
☑ Intricate defense systems
☑ Bi-polar androids
☑ A first person mode
☑ Open data for modders

Test [fr]

Commentaires généraux :
Le studio est parvenu à lever les fonds nécessaire à la fois sur le site Kickstarter et sur le site Indiegogo, il est à présent disponible à la vente.

Kickstarter est un site de sponsoring de projets permettant - en ce qui concerne les jeux, aux joueurs et aux développeurs de financer le développement de jeux sans le carcan des maisons d'édition. Les studios obtiennent le pré-financement de leur production, les joueurs bénéficient d'avantages proportionnels au montant de leur participation (tarif avantageux, personnalisations, ...) sans garantie de résultat.

Indiegogo est lui aussi un site de sponsoring de projets, proposant également - en ce qui concerne les jeux, aux joueurs et aux développeurs de financer le développement de jeux sans le carcan des maisons d'édition.

Date de sortie :
Financement bouclé fin Novembre 2012 (140K£ sur Kickstarter et 11K$ sur Indiegogo).
Sur Kickstarter nous pouvons lire "Estimated Delivery: Jun 2013".

Le jeu est sorti sur Steam le 3 décembre 2013, et n'a cessé de faire l'objet d'améliorations depuis lors, et est parvenu à une version officielle en Novembre 2018.
Bravo à son auteur.