Life is Strange: Before the Storm - Le Bottin des Jeux Linux

Life is Strange: Before the Storm

Specifications

Title: Life is Strange: Before the Storm Type: Linux Game
Genre: Adventure & Action Status:
Category: Adventure & Action ➤ Walking Simulator Commercial: ✓
Tags: Walking Sim; Adventure; Episodic; Choose Your Own Adventure; Action; Choices Matter; Story Rich; Multiple Endings; Female Protagonist; Unity engine; Mystery; Drama; Supernatural; Atmospheric; Memes; Controller Demo:
Released: Not Tracking Package Name:
Date: Extern Repo:
License: Commercial Repo:
View: Third person Package:
Graphic: 3D Binary:
Mechanics: Point and Click Source:
Played: Single PDA:
Quality (record): 5 stars Quality (game):
Contrib.: Goupil & Louis ID: 15483
Created: 2018-09-19 Updated: 2020-03-15

Summary

[fr]: Une préquelle découpée en 4 parties, prenant place 3 ans avant les aventures du jeu éponyme, dans la même région fictive d'Arcadia Bay. Le joueur suit Chloe Price, une ado rebelle de 16 ans qui se lie d'amitié avec Rachel Amber, une autre lycéenne. Au cours d'un concert, Rachel vient en aide à Chloe qui se trouve menacée par d'autres spectateurs. En séchant ensuite les cours et en grimpant dans un train de marchandise, leur destin va se trouver se mêlé, les menant à affronter ensemble leurs démons et les conséquences de leur actes... [en]: A prequelle cut into 4 parts, taking place 3 years before the adventures of the eponymous game, in the same fictitious region of Arcadia Bay. The player follows Chloe Price, a 16-year-old rebel teenager who befriends Rachel Amber, another high school student. During a concert, Rachel helps Chloe who is threatened by other spectators. Then when skiping class and climbing in a cargo train, their fate mingle, leading them to face together their demons and the consequences of their actions ...

Videos

Trailer :


Episodes 1, 2, 3 :


Bonus (Farewell) :


Présentation des utilisateurs / Users presents : Suzy Lu, alliebeemac, Mary - Frozencrystal [fr]


Linux joue / Linux plays : Hex DSL, GamingTux [de], MADRUGUEDS [pt]

Links

Website & videos
[Homepage 1 2] [Dev site] [Features/About 1 2] [Screenshots] [Videos t ep1 ep2 ep3 epb ts gd id r lp lp lp lp lp[de] lp[pt] g g g g g g g[fr] g[de] g[de] g[ru] g[ru] g[pl] g[cz] g[sp] g[pt] g[it] g[tr] g] [WIKI] [FAQ] [RSS] [Changelog 1 2 3]

Commercial : [Feral Interactive] [Humble Store] [Steam]

Resources
• (empty)
Technical informations
[Open Hub] [PCGamingWiki] [MobyGames]

Social
Devs (Deck Nine [fr] [en]) : [Site 1 2] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [Interview 1 2]
Port by (Feral Interactive [fr] [en]) : [Site 1 2] [MobyGames] [twitter] [YouTube] [Interview 1 2]
Game : [Blog] [Forums] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [Instagram] [Discord]

On other sites
[Wikipedia (Life Is Strange: Before the Storm) [fr] [en] [de]]

Reviews
[metacritic]

News / Source of this Entry (SotE) / News (SotN)

Description [fr]

Une préquelle prenant place 3 ans avant les aventures du jeu éponyme, par le studio Deck Nine, portage par le studio Feral Interactive.
Il utilise le moteur Unity.

Life is Strange: Before the Storm est une préquelle découpée en 4 parties, prenant place 3 ans avant les aventures du jeu éponyme, dans la même région fictive d'Arcadia Bay. Le joueur suit Chloe Price, une ado rebelle de 16 ans qui se lie d'amitié avec Rachel Amber, une autre lycéenne. Au cours d'un concert, Rachel vient en aide à Chloe qui se trouve menacée par d'autres spectateurs. En séchant ensuite les cours et en grimpant dans un train de marchandise, leur destin va se trouver se mêlé, les menant à affronter ensemble leurs démons et les conséquences de leur actes...

Life is Strange: Before the Storm est une aventure autonome en trois épisodes se déroulant avant les événements du premier opus de la célèbre série primée aux BAFTA.

Vous incarnez Chloe Price, une ado rebelle de 16 ans qui, contre toute attente, se lie d'amitié avec Rachel Amber, lycéenne populaire, belle et promise à un avenir radieux.

Lorsque Rachel découvre un secret de famille qui menace de faire basculer sa vie tout entière dans le chaos, seul le lien naissant qui l'unit à Chloe lui donnera la force de surmonter cette épreuve. Chloe et Rachel devront alors affronter ensemble leurs démons et trouver un moyen de les vaincre.


Dénouez les secrets d'Arcadia Bay dans Life is Strange: Before the Storm – Édition Deluxe qui contient trois épisodes, ainsi qu'un épisode bonus.

ÉPISODE 1 : ÉVEILLE-TOI

Après une soirée mouvementée, la rebelle Chloe Price et la lycéenne modèle Rachel Amber nouent une amitié qui défie toute logique. Lorsque les deux adolescentes sèchent les cours et grimpent in extremis à bord d'un train de marchandises en marche, Chloe découvre qu'elle n'est pas la seule à avoir souffert.

ÉPISODE 2 : SPLENDIDE NOUVEAU MONDE

Une fois de retour, Chloe doit faire face aux conséquences de ses actions, chez elle et au lycée. Elle prévoit alors de se sauver avec Rachel, mais se retrouve mêlée à une histoire louche qui révèle le côté sordide d'Arcadia Bay.​

ÉPISODE 3 : L'ENFER EST VIDE

À mesure que son amitié pour Rachel devient de plus en plus intense, Chloe fait une découverte dangereuse. Elle doit alors trouver le courage de prendre des décisions qui influenceront à tout jamais le cours de sa vie et de celle de Rachel.

ÉPISODE BONUS : ADIEUX

Incarnez une toute dernière fois Max Caulfield de Life Is Strange dans une histoire se déroulant plusieurs années avant les événements de Before the Storm.



Wikipedia:

Life Is Strange: Before the Storm est un jeu vidéo épisodique d'aventure graphique en vue objective se rapprochant du film interactif, composé de trois épisodes, développé par Deck Nine Games et édité par Square Enix. Le premier épisode est sorti le 31 août 2017, le second le 19 octobre 2017 et le troisième le 20 décembre 2017, une version physique regroupant tous les épisodes, est sortie le 9 mars 2018. Le jeu constitue une préquelle à Life Is Strange, l'intrigue se déroulant trois ans avant les événements du premier jeu et mettant en scène l'adolescence tourmentée de Chloe Price ainsi que celle de son amie Rachel Amber.

Comme pour le premier Life Is Strange, la ville du jeu, nommée Arcadia Bay, est inspiré de Tillamook, se situant elle aussi dans l'Oregon.

Histoire

Univers

Before the Storm se déroule dans la ville fictive d'Arcadia Bay, située dans l'Oregon, trois ans avant les événements du jeu Life Is Strange. Le jeu met en scène la relation naissante entre deux adolescentes : Chloe Price, protagoniste de l'histoire, et Rachel Amber. Alors que Chloe, âgée de seize ans, traverse une période sombre de son adolescence, la présence de Rachel vient impacter sa vie de manière significative. Le joueur, dans le rôle de Chloe, est régulièrement confronté à des choix, lesquels déterminent notamment la nature de la relation entre les deux jeunes filles.

La disparition de Rachel Amber, qui constituait un arc narratif central dans le premier jeu, ne sera pas évoquée dans cette préquelle. La faculté de remonter le temps, également centrale dans Life Is Strange, ne sera pas présente non plus, bien que Before the Storm comporte des éléments surnaturels.

Episode 1 : Éveille-toi

Quand l'épisode s'ouvre, Chloe trompe la mort en évitant de justesse de se faire écraser par un train. Elle se rend ensuite à un concert du groupe Firewalk qui se tient dans un bâtiment abandonné. Tandis qu'elle veut entrer dans la foule pour assister au concert, elle bouscule un des spectateurs qui veut alors s'en prendre à elle. Les choses tournent mal mais Chloe est sortie d'affaire par Rachel Amber. Les deux jeunes femmes assistent ensuite au concert. Le lendemain matin, Chloe se lève en retard pour aller à l'école. En se promenant dans la maison de Chloe, le joueur découvre qu'elle est en pleine crise suite au décès de son père et qu'elle ne supporte pas que sa mère, Joyce, a rencontré un autre homme, David Madsen. Joyce lui fait part de sa déception par rapport à son comportement mais Chloe ne veut rien entendre. Elle tombe ensuite sur David qui doit la conduire à l'école en voiture. Les contacts sont tendus entre David et Chloe puisqu'elle n'apprécie pas qu'il lui fasse la morale. Dans la voiture, Chloe fait un rêve dans lequel elle revit l'accident de voiture de son père. Une fois arrivée à Blackwell, Chloe rencontre différents étudiants (dont Victoria Chase et Nathan Prescott) avant de rejoindre son amie Steph qui lui donne le DVD du film Blade Runner. Quand Chloe s'apprête à pénétrer dans l'école, elle tombe sur Rachel qui est en pleine répétition de la pièce de théâtre The Tempest. Rachel propose ensuite à Chloe de sécher les cours et les deux jeunes femmes montent à l'improviste à bord d'un wagon d'un train de marchandises. Durant le trajet, elles apprennent à se connaître. Elles sautent en marche et arrivent dans un parc. Rachel propose à Chloe de s'amuser à espionner les gens à travers des jumelles publiques. Elles tombent ainsi sur un couple en train de s'embrasser. Rachel change soudainement d'humeur et s'en va. Chloe, confuse, cherche à savoir ce qui a provoqué ce changement d'humeur et poursuit Rachel jusqu'à la décharge. Rachel veut qu'on la laisse seule et s'énerve davantage puis abandonne Chloe. Chloe s'emporte à son tour et détruit tout ce qui lui tombe sous la main. Elle découvre ensuite la carcasse de la voiture de son père et craque nerveusement. Elle est prise d'un nouveau rêve dans lequel son père l'encourage à retrouver Rachel. Chloe rejoint son amie qui se décide finalement à lui expliquer ce qui la tracasse. L'homme qu'elles ont vu dans le parc était le père de Rachel mais la femme qu'il embrassait n'était pas sa mère. Rachel se sent trahie et avoue à Chloe qu'elle a envie de tout plaquer et de quitter Arcadia Bay pour de bon. Elle propose d'ailleurs à Chloe de partir avec elle. Rachel décide aussi de brûler une photo d'elle et son père qu'elle gardait toujours avec elle. En brûlant cette photo en pleine nature, elle provoque un incendie de forêt. Sa colère semble avoir un effet sur le feu en ravivant la puissance des flammes. L'épisode se clôture sur cet incendie qui est observé par différents personnages.

Personnages

Chloe Price est l'héroïne du jeu. Elle est âgée de seize ans dans Before the Storm et vit une adolescence tourmentée. Elle vit avec sa mère, Joyce Price, et son beau-père, David Madsen, depuis le décès de son père, William Price.

Certains personnages de Life Is Strange apparaissent également dans cette préquelle, parmi lesquels Samuel, Rachel Amber et Nathan Prescott. Maxine, l'héroïne de la première saison, et l'ancienne meilleure amie de Chloe, n’apparaîtra pas dans la préquelle, son personnage ayant déménagé à Seattle. Toutefois, le jeu y fera référence, le personnage de Chloe regrettant son absence et le fait qu'elle ne donne pas de nouvelles. Un épisode spécial met également en scène le personnage de Maxine.

Développement

En août 2015, peu après la sortie du troisième épisode de Life is Strange, Luc Baghadoust et Michel Koch, respectivement producer et co-game director, laissent entendre la possibilité d'une seconde saison, qui pourrait se dérouler dans un autre univers et avec d'autres personnages. Le 27 juillet 2016, Square Enix annonce officiellement qu'une série en live-action est en préparation, qu'elle sera développée par Legendary Pictures et uniquement disponible au format numérique. Le 18 mai 2017, Dontnod Entertainment confirme que le développement d'une suite est en cours.

Lors de la conférence Xbox au salon E3 2017, Square Enix annonce la sortie d'une préquelle nommée Before the Storm. Le jeu devrait comptabiliser un total de 3 épisodes et un épisode bonus. Le premier épisode de Before the Storm a été annoncé pour le 31 août 2017.

Contrairement à Life Is Strange, le jeu est développé par Deck Nine Games, en lien avec Square Enix London Studios, et non pas par Dontnod Entertainment, qui développe en parallèle Life Is Strange 2. Toutefois, les équipes du studio français ont été consultées sur les premiers jets du scénario, et ont joué au premier épisode avant sa sortie, ce qui leur a permis de formuler quelques retours et conseils aux développeurs. Il s'agit du premier jeu développé par Deck Nine Games sous ce nom : le studio était jusqu'alors connu sous le nom de Idol Minds, et s'était fait connaitre avec le jeu Pain. Before the Storm s'inscrit dans un effort de repositionnement du studio américain vers le jeu d'aventure narratif. Pour cela, Deck Nine Games a procédé d'une part à des recrutements, notamment de personnes issues du monde du cinéma et de la télévision, et d'autre part à la conception d'un outil propriétaire nommé StoryForge, permettant de concevoir et visualiser efficacement des embranchements narratifs complexes. C'est d'ailleurs cet outil qui a convaincu Square Enix de choisir Deck Nine pour développer une préquelle de Life Is Strange.

Le scénario du jeu a été écrit en collaboration avec Ashly Burch, qui doublait le personnage de Chloe dans le premier jeu. Le scénariste principal Zak Garriss explique que le regard de l'actrice sur le script, et sa connexion émotionnelle très forte avec Chloe, ont permis d'enrichir le scénario et sa manière d'appréhender le personnage.

Max Caulfield, la protagoniste du premier jeu, sera disponible en tant que personnage jouable dans un épisode bonus intitulé "Farewell" qui sera inclus dans l'Édition Deluxe promettant également un éditeur de playlist ainsi que trois tenues alternatives pour Chloe (pour la somme de 24,99 €). La Saison complète contiendra seulement les 3 épisodes du jeu, au prix de 16,99 €.

Le jeu a été conçu comme une saison indépendante, pouvant être appréciée aussi bien par les joueurs du premier jeu que les nouveaux venus. La préquelle ne révèle donc pas les événements du premier jeu.

Audio

(...)

Description [en]

Life is Strange: Before the Storm is a three-part standalone adventure set before the first game in the BAFTA award-winning series.

You play as Chloe Price, a rebellious sixteen-year-old who forms an unlikely friendship with Rachel Amber, a popular student destined for success.

When Rachel learns a family secret that threatens to destroy her world, it is her newfound friendship with Chloe that gives her strength. No longer alone, Chloe and Rachel must confront each other's demons and find a way to overcome them.


Unravel the secrets of Arcadia Bay in Life is Strange: Before the Storm – Deluxe Edition, containing all three episodes along with the bonus episode.

EPISODE 1: AWAKE

After an eventful night out, teenage rebel Chloe Price and model student Rachel Amber forge an unlikely connection. When the two skip class and hop a cargo train out of town, Chloe discovers she's not the only one with demons.

EPISODE 2: BRAVE NEW WORLD

Chloe must face consequences at school and at home. She and Rachel devise a plan to run away, but Chloe gets tangled up in a dodgy adventure that exposes a dark side to Arcadia Bay.​

EPISODE 3: HELL IS EMPTY

As her friendship with Rachel reaches a new level of intensity, Chloe makes a dangerous revelation. She must find the courage to make decisions that will affect both her and Rachel’s lives forever.

BONUS EPISODE: FAREWELL

Play one last time as Max Caulfield from Life Is Strange in a story set long before the events of Before the Storm.


Wikipedia:

Life Is Strange: Before the Storm is an episodic graphic adventure video game developed by Deck Nine and published by Square Enix. The three episodes were released for Microsoft Windows, PlayStation 4, and Xbox One in late 2017, and for Linux, macOS, Android, and iOS in late 2018. It is the second entry in the Life Is Strange series, set as a prequel to the first game, focusing on sixteen-year-old Chloe Price and her relationship with schoolmate Rachel Amber. Gameplay concerns itself mostly with the use of branching dialogues and interacting with the environment.

Deck Nine began developing the game in 2016, using the Unity game engine. Ashly Burch from the original game did not voice Chloe Price in Before the Storm because of the SAG-AFTRA strike, but reprised her role in a bonus episode once the strike was resolved. British indie band Daughter wrote and performed the score. Life Is Strange: Before the Storm received generally favourable reviews, praising characters, themes, and story, while criticising aspects like plotholes, the main relationship, and the impact of player decisions near the end of the game.

Gameplay

Life Is Strange: Before the Storm is a graphic adventure played from a third-person view. The player assumes control of sixteen-year-old Chloe Price, three years before Life Is Strange. Unlike its predecessor, the game does not include time travel. Instead, Before the Storm features the ability "Backtalk", which the player can use to call upon Chloe to get out of certain precarious situations; "Backtalk" may also make a situation worse. A dialogue tree is used when a conversation or commentary is prompted. Occasional decisions will temporarily or permanently change outcomes. The environment can be interacted with and altered, including marking walls with graffiti.

Plot

In her Oregon hometown of Arcadia Bay, sixteen-year-old Chloe Price sneaks into a house concert at an old mill. Conflict arises with two men inside, but she evades them when schoolmate Rachel Amber causes a distraction. The next day, Chloe and Rachel reunite at Blackwell Academy and decide to ditch class, stowing away on a cargo train and ending up at a lookout point. They people-watch through a viewfinder and see a man and woman kiss in the park, which upsets Rachel. They steal wine from local campers and take a walk to a scrapyard. Chloe confronts Rachel about her change in mood, but she refuses to answer. When Chloe meets Rachel later, she discloses that she witnessed her father, James, through the viewfinder, cheating on her mother. Rachel destroys a family photo in a burning trash bin, and in a fit of rage kicks it over, igniting a wildfire.

The next day, Chloe and Rachel are reprimanded by Principal Wells for ditching school. Chloe hides out at the scrapyard where she finds an old truck in need of repair. She then receives a call from local drug dealer Frank Bowers, who arranges a meeting to discuss settling her debt with him. Chloe agrees to repay him by helping him steal money from her classmate Drew, who owes Frank a large sum. However, Chloe learns that Drew is being violently extorted by another drug dealer, Damon Merrick, and she must decide whether to pay off the dealer with the stolen money to protect Drew or keep it. Later, when a student is unable to participate in the school's theater production of The Tempest due to road closures caused by the wildfire, Chloe reluctantly takes on the role opposite Rachel. After the play, they decide to leave Arcadia Bay with the truck from the scrapyard, and return to Rachel's house to pack. Following a confrontation there, James reveals that the woman they saw him kissing was Rachel's biological mother.

Rachel is told that her biological mother, Sera, is a drug addict, and that on the day her father kissed her, he had rejected Sera's plea to reunite with Rachel, after she adopted her away years before. Chloe vows to find Sera, against James' wishes. Chloe contacts Frank, who agrees to meet her at the scrapyard. She repairs the truck there before Rachel arrives. They are ambushed by Frank and Damon, who stabs Rachel after he realises she is the district attorney's daughter. Surviving the wound, Rachel recovers at the hospital. Chloe continues the search by investigating James' office for clues about Sera, instead revealing that James has been in contact with Damon; Chloe uses James' phone to convince Damon to disclose where Sera is located, and finds out that Damon has kidnapped her for ransom. She races to Damon to pay him off, but learns, when she reaches him, that James wanted him to kill Sera. Frank appears and fights Damon, after which Sera entreats Chloe to never tell Rachel about James' actions. Back at the hospital, Chloe is faced with a choice: tell Rachel everything or protect her from the truth.

Bonus episode

In the bonus episode "Farewell", a 13-year old Max Caulfield struggles to break the news to Chloe that her family is moving to Seattle in three days. The two find a recording of their 8-year old selves speaking of a buried treasure. After finding the map and an amulet in the attic, Max and Chloe discover the treasure's spot, only to find that Chloe's dad, William, had put their time capsule in a keg, along with his own recording, for safekeeping. Max can choose to either tell Chloe the truth, or hide it; regardless of her decision, their plans for the rest of the day are cut short when Chloe's mother, Joyce, returns home with the news of William's death. Max attends William's funeral days later and leaves for Seattle with her parents immediately after, leaving Chloe in grief.

Development and release

Publisher Square Enix chose Deck Nine to develop the prequel to Life Is Strange after the developer's proprietary StoryForge tools, made up of a screenwriting software and cinematic engine, had made an impression. Development began in 2016 with assistance from Square Enix London Studios, employing the Unity game engine. Rhianna DeVries, who initially did the game's motion capture for Chloe Price, voiced the character, while the original voice actress Ashly Burch served as writing consultant. Burch did not reprise her role due to the SAG-AFTRA strike. With the strike over, Burch and Hannah Telle, who voiced Max Caulfield in Life Is Strange, returned for the bonus episode. The game went under different working titles during casting, according to Kylie Brown, who was cast as Rachel Amber (then codenamed Rebecca) in February 2017. The music was written and performed by the British indie folk band Daughter, and released as an official soundtrack by Glassnote Records on 1 September 2017. Instrumentation was employed to represent different sides of the lead character: piano for isolation, electric guitar for rebelliousness, and layered vocals for friendship. Daughter took the script and concept artwork as inspiration. The writers researched memoirs and psychology to understand Chloe's grieving process. The script was composed of 1,500 pages, written by lead writer Zak Garriss and a writers' room. The first pitch for the bonus episode revolved around its ending and how to build from that.

Prior to its official announcement, images had leaked online indicating that a prequel to Life Is Strange was in development. Square Enix revealed Life Is Strange: Before the Storm on 11 June during E3 2017, saying it would be released over three chapters starting on 31 August for Microsoft Windows, PlayStation 4, and Xbox One. The Deluxe Edition includes the bonus chapter "Farewell" – featuring Max Caulfield of the original game as a playable character – three additional outfits, and Mixtape Mode, allowing players to customise playlists using the game's soundtrack. The bonus episode launched on 6 March 2018, the same day as the physical releases of the Limited and Vinyl Edition; the Limited Edition contains an art book and the soundtrack on CD, while the Vinyl Edition includes the latter on phonograph record, and if pre-ordered, figures of Chloe and Rachel – both have content found in the Deluxe Edition, but add episode 1 of Life Is Strange. Feral Interactive developed ports for macOS and Linux that they published on 13 September 2018. Deck Nine ported the game for Android and iOS, released on 19 September.

Reception

(...)

Features

☑ The Deluxe Edition includes all three episodes and the bonus episode, “Farewell”.
☑ A captivating story driven by a cast of strong characters.
☑ Choice and consequence narrative adventure.
☑ Make your mark on the world with witty tags and drawings.
☑ Distinct licensed indie soundtrack & original score by Daughter.
☑ Use Chloe’s “Backtalk” to provoke others or get your way.
☑ Choose Chloe’s outfit and see how people react to your look.