Kentucky Route Zero - Le Bottin des Jeux Linux

Kentucky Route Zero

Specifications

Title: Kentucky Route Zero Type: Linux Game
Genre: Adventure & Action Status:
Category: Adventure & Action ➤ Classical ➤ Thriller Commercial: ✓
Tags: Adventure; Exploration; Interactive Fiction; Mystery; Horror; Surreal; Unity engine; Atmospheric; Story Rich; Episodic; Stylized; Controller Demo:
Released: Not Tracking Package Name:
Date: Extern Repo:
License: Commercial Repo:
Perspective: Third person Package:
Visual: 2D Binary:
Pacing: Point and Click Source:
Played: Single PDA:
Quality (record): 5 stars Quality (game):
Contrib.: Goupil & Louis ID: 11619
Created: 2013-02-03 Updated: 2020-07-31

Summary

[fr]: Un pointer-et-cliquer d'aventure réaliste et magique en 5 actes, au scénario centré sur une route nationale secrète et sous-terraine dans les grottes du Kentucky, et sur les gens mystérieux qui l'empruntent. Le joueur y incarne Conway, un livreur de meubles anciens, alors qu'il tente d'effectuer la dernière livraison de son employeur en difficulté financière ... L'accent porte sur la caractérisation, l'atmosphère et la narration, évitant les puzzles savants et challenges de niveaux. [en]: A magical realist episodic point and click adventure game about a secret highway in the caves beneath Kentucky, and the mysterious folks who travel it. Conway, a truck driver, works as a delivery man for an antique shop. Being hired to make a delivery, Conway travels the roads of Kentucky to locate the address. After searching around, he elaborates that he is lost and stops off by an old, pitch-black gas station... In this game there are no traditional puzzles or challenges, instead it focus on storytelling and atmosphere.

Videos

Trailer / Gameplay [en] / [en] / [fr] :


Présentation des utilisateurs / Users presents :


Interview des développeurs / Interview with Dev :

Links

Website & videos
[Homepage] [Dev site] [Features/About] [Screenshots] [Videos t t t ts gd fmt id id r r r r r r r r lp g g g g g g g g g g g g g g g[fr] g[de] g[de] g[ru] g[ru] g[pl] g[cz] g[sp] g[pt] g[it] g[tr] g] [Reviews] [WIKI] [FAQ] [RSS] [Changelog 1 2 3]

Commercial : [Online store] [Kickstarter (Funding successful)] [Humble Store] [Itch.io] [Steam] [GOG]

Resources
• Kentucky Route Zero: Limits & Demonstrations (Free game) : [Kentucky Route Zero: Limits & Demonstrations]
• Kentucky Route Zero: The Entertainment (Free game) : [Kentucky Route Zero: The Entertainment]
• Kentucky Route Zero: Here And There Along The Echo (Free game) : [Kentucky Route Zero: Here And There Along The Echo]
Technical informations
[Open Hub] [PCGamingWiki]

Social
Devs (Cardboard Computer [en]) : [Site 1 2 3] [Forums] [twitter] [Facebook] [YouTube] [Interview 1 2]
Game : [Blog] [Forums] [twitter] [YouTube]

On other sites
[Wikipedia (Kentucky Route Zero) [fr] [en]]


Reviews
[metacritic 1 2 3 4 5] [Game Rankings] [IGN] [PC Gamer] [Bitgamer] [Gamezebo] [Destructoid] [Adventure Gamers] [theEscapist] [Calm Down Tom] [Digital Spy] [RPGFan] [Gaming Illustrated] [Thunderbolt] [Hooked Gamers] [Game Side Story [fr]] [SensCritique [fr]] [Merlanfrit [fr]] [Gameblog [fr]] [Libération [fr]]

News / Source of this Entry (SotE) / News (SotN)

Description [fr]

Un jeu d'aventure centré sur une énigmatique route nationale secrète et sous-terraine dans les grottes du Kentucky, par le studio Cardboard Computer (ake Jake Elliott, Tamas Kemenczy & Ben Babbitt).
Il utilise le moteur Unity. Les décors, objets et personnages sont réalisés avec Blender.

Kentucky Route Zero est un pointer-et-cliquer d'aventure réaliste et magique en 5 actes, dont le scénario est centré sur une route nationale secrète et souterraine dans les grottes du Kentucky, et sur les gens mystérieux qui l'empruntent. Le joueur y incarne Conway, un livreur de meubles anciens, alors qu'il tente d'effectuer la dernière livraison de son employeur en difficulté financière ... L'accent porte sur la caractérisation, l'atmosphère et la narration, préférant éviter les puzzles savants et challenges de niveaux.


Kentucky Route Zero est un jeu d'aventure réaliste et magique en 5 actes dont le scénario tourne autour d'une route nationale secrète et souterraine dans les grottes du Kentucky, ainsi que sur les gens mystérieux qui l'empruntent.
Le gameplay est inspiré par des pointer-et-cliquer d'aventure (comme les séries classiques Monkey Island, King's Quest, or plus récemment Telltale's Walking Dead), mais axé sur la caractérisation, l'atmosphère et la narration plutôt que sur de savants puzzles ou des challenges de niveau.

Le jeu est développé par Cardboard Computer (Jake Elliott, Tamas Kemenczy et Ben Babbitt), et dispose d'un score électronique original par Ben Babbitt avec une suite de vieux hymnes & de musique Bluegrass (NdT : style musical, et branche de la musique Country, originaire du Kentucky) enregistrés par The Bedquilt Ramblers.



Wikipedia:

Kentucky Route Zero est un jeu vidéo indépendant épisodique réalisé par Jake Elliott et Tamas Kemenczy de Cardboard Computer. Il s’agit d'un jeu d'aventure graphique empruntant beaucoup au jeu d'aventure textuel. Le jeu est composé de cinq épisodes, appelés « actes », et suit l’histoire d'un livreur d’antiquités perdu au Kentucky et des personnes qu’il y rencontre.

Le premier acte sort le 7 janvier 2013, le second le 31 mai 2013, le troisième le 6 mai 2014, le quatrième le 19 juillet 2016. Trois entractes situés en dehors de la narration principale mais néanmoins liés aux éléments du récit sont également publiés : Limits & Demonstration en février 2013, The Entertainment en novembre 2013 et Here And There Along The Echo en octobre 2014.

Kentucky Route Zero est récompensé à l’Independent Games Festival et nommé « jeu de l'année 2013 » par Rock, Paper, Shotgun.

Synopsis

Act I

Conway, chauffeur de camion, travaille comme livreur pour une boutique d’antiquité, tenue par une femme prénommée Lysette. En mission pour une livraison au 5 Dogwood Drive, Conway traverse les routes du Kentucky à la recherche de cette adresse, accompagné de son chien, dont le nom est choisi par le joueur. Après quelques détours, Conway réalise qu’il est perdu et fait halte dans une vieille station service plongée dans l’obscurité, Equus Oils.

Il y rencontre Joseph, le propriétaire de l’établissement. Joseph explique à Conway que le seul moyen de rejoindre Dogwood Drive est de passer par la mystérieuse Route Zero ; il propose à Conway d’utiliser son ordinateur pour rechercher l’itinéraire, mais le disjoncteur de la station est interrompu. Conway descend au sous-sol où il rencontre trois personnes qui l’ignorent totalement tandis qu’elles jouent à un jeu. Elles perdent un dé que Conway retrouve, et disparaissent, laissant le chemin libre pour remettre en marche le réseau électrique. De retour à l’extérieur, Joseph lui suggère qu’il a halluciné à propos de ces trois joueurs. Sur l’ordinateur, Conway trouve l’adresse de la ferme des Márquez, où il pourra trouver Weaver Márquez qui connait mieux les routes du coin. Au départ de Conway, Joseph lui dit qu’il a chargé dans le camion un poste de télévision pour Weaver. Conway roule jusqu’à la résidence, et rencontre Weaver qui le questionne ; Conway lui demande finalement le chemin pour la Route Zero. Elle lui fait installer le poste de télévision. Une fois allumé, Conway a la vision d’une étrange grange et s’évanouit. À son réveil, Weaver l’informe que sa cousine Shannon répare des télévisions et lui donne un itinéraire pour la Route Zero. Elle disparaît.

Il reprend la route et arrive à un puits d’une mine abandonnée nommée Elkhorn. Il y trouve Shannon Márquez, qui explore la mine à la recherche de quelque chose qu’elle a perdu. Conway et Shannon s’enfoncent dans la mine. En bricolant avec le système de haut-parleurs pour déterminer la profondeur et la longueur des tunnels, les ondes sonores causent un éboulement et une portion de la mine s’effondre. Conway est blessé à la jambe. Ils utilisent un charriot pour avancer dans les souterrains. Pendant l’exploration, Shannon raconte l’histoire tragique de la mine, l’inondation qui a noyé de nombreux mineurs. Avant de sortir de la mine, Shannon laisse Conway pour descendre plus loin dans le puits ; elle revient peu de temps plus tard, sans proposer d'explication. Conway accompagne Shannon jusqu’à son atelier, puis retournent à la ferme des Márquez, où Shannon lui explique que les dettes de la famille sont la cause de la fuite de Weaver. Shannon entreprend de réparer le vieux poste de télévision, que Conway regarde à nouveau. Cette fois l’image de la grange devient l’image de l’entrée de la Route Zero, dans laquelle s’engage le camion de livraison.

Act II

L’acte s’ouvre sur un prologue dans lequel Lula Chamberlain, une artiste qui fait des installations, reçoit une lettre de refus de la part du Gaston Trust for Imagined Architecture. À la suite de la lecture, elle s’affaire ensuite à trier une série de demandes concernant le réaménagement d’espaces dans un but différent de leur fonction originale, comme une proposition pour faire d’un terrain de basketball un chenil pour chiens.

Conway, Shannon et le chien arrivent à un bâtiment à six étages, le Bureau of Reclaimed Spaces. À l’entrée, on leur apprend qu’afin d’obtenir l’itinéraire pour Dogwood Drive, ils ont en besoin premier lieu de se procurer un document. La réceptionniste leur suggère de chercher Lula Chamberlain, qui est employée par le bureau. Après une série de détours bureaucratiques, ils parviennent à rencontrer Lula. Elle les informe que les informations d’accès à Dogwood Drive se trouvent dans un entrepôt reconverti en église. Elle conseille également à Conway de trouver le docteur Truman pour sa jambe blessée. À l’entrepôt, Conway discute passe-temps avec le concierge et écoute un sermon pré-enregistrée à propos de la vertu du dur labeur pendant que Shannon trouve les informations qu’ils cherchaient. En quittant le bâtiment, Conway s’évanouit de la douleur de sa jambe, hallucinant à propos de la mine d’Elkhorn. Shannon décide que leur priorité est de trouver le docteur Truman pour le soigner.

De retour au Bureau, la réceptionniste leur apprend que le docteur peut être trouvé à sa maison, hors de l’autoroute. Le groupe quitte la Route Zero et prennent le chemin pour la résidence du docteur Truman. Sa maison s’avère avoir été démolie pour faire place à un musée, the Museum of Dwellings. En explorant le musée, ils rencontrent un jeune garçon nommé Ezra et son frère Julian, un grand aigle. Ils apprennent que le docteur vit désormais dans la forêt, et Julian les y portent en volant. Ils traversent la curieuse forêt. L’état de Conway empire, Shannon l’aide à continuer, et ils parviennent finalement à la maison du docteur Truman. Celui-ci informe Conway que sa blessure est grave mais guérissable, et lui prescrit un anesthésiant appelé Neurypnol TM. Conway succombe au médicament.

Act III

Conway rêve d’une conversation passée avec Lysette. Ils se souviennent d’un évènement tragique concernant Charlie, le fils de Lysette. Elle informe Conway qu’elle a besoin de lui pour une livraison, qui sera la dernière de la boutique d’antiquité. Conway se réveille des effets du Neurypnol TM et découvre que sa jambe blessée semble n’être plus que squelettique et brille d’une lueur jaune. De retour au musée, fermé pour la nuit, le groupe reprend la route pour retrouver Lula Chamberlain, mais le moteur tombe en panne. Pendant que Shannon tente d’appeler une dépanneuse, deux musiciens voyageant en moto et side-car, Junebug et Johnny, s’arrêtent les aider à redémarrer le camion – en échange de leur présence au bar Lower Depths où ils jouent ce soir. Ils y rencontrent Harry, le patron du bar, qui leur indique la route pour retourner sur la Route Zero. Après leur concert, Johnny et Junebug décident d’accompagner le reste du groupe.

En chemin, les voyageurs découvrent une grande grotte dominée par une flèche rocheuse, connue comme l’antre du roi de la montagne. Ils y trouvent quantité d’équipements électroniques dans différent états de délabrement, dont une grande partie en feu. Un vieil homme nommé Donald est obsédé par un projet de grand ordinateur utilisant un certain type de moisissure qui pousse à l’intérieur ainsi qu’un programme de simulation avancé nommé Xanadu. Donald affirme que Lula a été une des conceptrices de Xanadu avec lui, qu’elle a quitté le projet il y a longtemps, et qu’il y aurait moyen de la retrouver en utilisant Xanadu. Cependant, le programme ne semble pas fonctionner correctement depuis un apparent sabotage par des créatures que Donald appelle les étrangers. Le groupe se rend à l’endroit d’où viennent les étrangers ; Conway et Shannon partent à leur rencontre hors-champs et reviennent avec une solution, retournent à l’antre et réparent Xanadu qu’ils utilisent pour retrouver Lula qui, avec l’aide de Donald, détermine l’itinéraire pour Dogwood Drive. Elle demande au groupe de la retrouver au Bureau of Reclaimed Spaces.

Là, Lula indique à Conway le chemin, qui débute par la prise d’un ferry pour emprunter la rivière. En attendant le ferry, Conway raconte ce qui leur est arrivé Shannon et lui lors de leur rencontre avec les étrangers. Descendus dans une distillerie à whisky souterraine peuplé de squelettes dont l’apparence est identique à sa nouvelle jambe, Conway a été pris pour un nouvel employé prêt à pourvoir le poste de livreur. Contraint à boire un verre de whisky très onéreux, il se retrouve sans autre choix que d’accepter le travail pour rembourser sa dette. Finalement, le ferry arrive, transportant un mammouth laineux.

Act IV

(vide)

Système de jeu

Kentucky Route Zero est un jeu d’aventure graphique en pointer-et-cliquer. Le joueur contrôle les actions des personnages en cliquant sur l’écran, soit pour les guider vers un autre lieu ou pour les faire interagir avec d’autres personnages ou objets. Le jeu ne contient pas de puzzles ou d’énigmes comme les classiques du genre, bien que les concepteurs en aient plusieurs fois envisagés, mais se concentre davantage sur l’histoire et l’atmosphère.

Les dialogues sont nombreux et, comme pour une fiction interactive, présentés sous forme textuelle plutôt que vocale (certaines scènes sont aussi entièrement textuelles). Le joueur sélectionne les réponses de Conway, ou occasionnellement d’un autre personnage (parfois les deux à la fois), modifiant la perspective de la narration. Conway peut également parler à son chien, dont le nom est choisi par le joueur :

« Ce sont des occasions pour des monologues, pour laisser Conway exprimer ce qu’il pense. Dans la plupart des scènes, nous essayons d’être naturaliste en ce qui concerne les dialogues. Ça mène à un peu moins d’exposition que ce qu’[on] pourrait vouloir introduire dans un autre genre de narration. Le chien marche très bien pour ça, il donne au joueur une chance de revenir sur ou de dévoiler un peu la vie intérieure de Conway, le personnage. »

— Jake Eliott

Si les choix du joueur sont enregistrés, leurs conséquences ne sont pas « des états de réussite ou d’échec, ni des branches différentes de la narration ». Il s’agit « souvent de quels mots resteront en suspens, quels mots [le joueur] décidera de confier à la mémoire du jeu ». Les choix ne sont donc pas stratégiques, les concepteurs cherchant plutôt à proposer au joueur « une expérience plus humaine, plus empathique ». Parfois certains choix concernent les bagages ou le passé du personnage : « Dans une scène, [le joueur peut faire parler Conway] de ses parents. D’autres choix deviennent impossibles après ça, puisqu’il a maintenant été décidé de qui étaient ses parents ».

Le jeu est divisé en plusieurs lieux, que Conway peut rejoindre en utilisant son camion. Une carte routière est alors affichée, que le joueur utilise pour naviguer en déplaçant l’icône du camion. Cette carte « est basée sur de vrais endroits, simplement altérés d’une manière ou d’une autre ». La carte de la Route Zero est différente, et semble physiquement impossible ou semblable à un ruban de Möbius. Elle n’a que deux directions et se navigue en sens horaire ou anti-horaire.

Développement

Historique

Act I - sorti le 7 janvier 2013
Limits & Demonstrations - sorti le 8 février 2013
Act II - sorti le 31 mai 2013
The Entertainment - sorti le 22 novembre 2013
Act III - sorti le 6 mai 2014
Here And There Along The Echo - sorti le 30 octobre 2014
Act IV - sorti le 19 juillet 2016
Act V - sorti le (en attente)

Description [en]

Kentucky Route Zero is a magical realist adventure game about a secret highway in the caves beneath Kentucky, and the mysterious folks who travel it. Gameplay is inspired by point-and-click adventure games (like the classic Monkey Island or King's Quest series, or more recently Telltale's Walking Dead series), but focused on characterization, atmosphere and storytelling rather than clever puzzles or challenges of skill.

The game is developed by Cardboard Computer (Jake Elliott, Tamas Kemenczy, and Ben Babbitt), and features an original electronic score by Ben Babbitt along with a suite of old hymns & bluegrass standards recorded by The Bedquilt Ramblers.


Wikipedia:

Kentucky Route Zero is a magical realist indie episodic point and click adventure game, developed and published by Cardboard Computer, an independent studio consisting of Jake Elliott and Tamas Kemenczy. To acquire sufficient funding for the game, the project was first revealed on crowdfunding website Kickstarter to reach a goal of US$6,500, and successfully exceeded the goal, acquiring $8,583.[1] It went into development and released a trailer on October 17, 2012. The game is separated into five Acts, following the narrative of a truck driver named Conway and the mysterious people he meets as he tries to cross the fictional Route Zero to make a final delivery for the antique company for which he works.

The first Act was released on January 7, 2013. The game is available on the creator's website, Steam, itch.io, GOG.com and the Humble Store. Players receive all available acts upon purchase, with future acts and updates free-of-charge. The second, third and fourth acts have since been released, with the final act forthcoming.

Gameplay

Kentucky Route Zero is a point and click game and contains text-based dialogue instead of vocal audio. There are no traditional puzzles or challenges, with the focus of the game being storytelling and atmosphere. The player controls Conway by clicking on the screen, either to guide him to another location, or interact with other characters and objects. The player also has the choice to choose Conway's dialogue, and occasionally the dialogue of other characters, during in-game conversations. The game is separated into various locations, which Conway can travel between using his truck. A map is shown when traveling on the road, and the player must guide the truck icon to the destination of their choosing, mostly areas where the player has been pointed or sent out to. At certain points, the player may take control of characters other than Conway within the game's twisting, self-referential narrative.

Synopsis

Conway, a truck driver, works as a delivery man for an antique shop owned by a woman named Lysette. Being hired to make a delivery to 5 Dogwood Drive, Conway travels the roads of Kentucky to locate the address, accompanied by his dog, whose name is chosen by the player. After searching around, Conway elaborates that he is lost and stops off by an old, pitch-black gas station, "Equus Oils".

Act I

Conway arrives in the Equus Oils station and meets an old man named Joseph, who is the owner of the establishment. Joseph informs Conway that the only way to arrive at Dogwood Drive is by taking the mysterious Route Zero, and then tasks him to fix the circuit breaker to restore power in the station and use the computer to locate directions. Conway goes underneath the station and meets three people who are playing a strange game and ignore him completely. He is able to retrieve their lost die but soon notices their disappearance afterwards, clearing a way to fix the electricity. When asking Joseph about the strange people who disappeared, he suggests Conway may have been hallucinating. Conway uses the computer to locate the directions of the Márquez Farm to talk to Weaver Márquez, who has a better understanding of the roads. As Conway leaves, Joseph tells him that he loaded a TV into the back of the truck to take to Weaver. Conway drives to the Márquez residence and meets Weaver. Weaver quizzically asks Conway a number of questions and Conway finally asks her about directions to Route Zero. She has Conway set up the TV and when Conway looks into the screen, he sees the vision of a strange farm and spaces out. When he wakes, Weaver informs him of her cousin Shannon who fixes TVs and gives him the directions to Route Zero, and suddenly disappears.

When arriving at the destination, Conway finds the area to actually be an abandoned mine shaft called Elkhorn Mine. He locates Shannon Márquez, who has been exploring the mines in search of something she has lost. Conway decides to help Shannon travel deeper into the mine, and begins toying with a PA system to test the depth and length of the tunnels. Unfortunately, the sound waves cause an eruption and a portion of the mine collapses. Conway injured his leg from falling rubble, and Shannon uses a track to help them travel through the mine. While exploring the mine, Shannon reveals the mine's tragic history, involving the deaths of many miners due to flooding. If the lamplight is turned off during the travel, ghostly visions of miners can be seen wandering the caves. Before exiting the mines, Shannon leaves Conway and travels a bit farther down the mine shaft, and comes across a heap of miner helmets. She comes back quickly without explaining anything. Conway and Shannon travel to Shannon's workshop, and then back to the Márquez Farm, where Shannon reveals that the Márquez family's debts had caused Weaver to flee. As Shannon attempts to fix the old TV, Conway looks in again. This time the picture of the farm begins to warp and separate, causing the screen to create an image of the opening to Route Zero and the truck driving down it, ending Act I.

Act II

Act II opens with a prelude in which Lula Chamberlain, an installation artist whose work is featured in the Kentucky Route Zero bonus content Limits & Demonstrations, receives a rejection notice from the Gaston Trust for Imagined Architecture. After reading this notice, Chamberlain sorts through a series of proposals for reclaiming spaces for purposes alternate to their current function, such as a proposal to reclaim a basketball court as a dog kennel.

Following the prelude, the focus returns to Conway, Shannon, and Conway's dog. The three arrive at a six-story building known as the Bureau of Reclaimed Spaces. In the lobby they are told that in order to receive directions to Dogwood Drive they must first obtain an ingestion notice from within the Bureau. The receptionist suggests they seek out Lula Chamberlain, currently the Bureau's senior clerk. After a series of bureaucratic misdirections, the three manage to meet with Lula. She informs them that the directions to Dogwood Drive are at an off-site storage facility within an old church. Additionally she suggests Conway should seek out Doctor Truman for treatment of his injured leg. At the storage facility Conway chats about hobbies with the caretaker of the building and listens to a prerecorded sermon on the virtue of hard work while Shannon finds the record they are seeking. As they leave the building Conway collapses from his injury, hallucinating about Elkhorn mine, and Shannon decides their first priority should be to find Doctor Truman and obtain treatment.

Upon their return, the receptionist at the Bureau tells the group that Doctor Truman can be found at his house off the highway. The group leaves Route Zero and goes back above ground in search of Doctor Truman. Arriving at the site, the group discovers that the doctor's house has been torn down and replaced with a museum—the Museum of Dwellings. While searching the Museum, they encounter a young boy named Ezra, who claims his brother is Julian, a giant eagle. Ezra tells them the Doctor now lives in the Forest, and offers to fly them using Julian. The group accepts and after traveling through the strange illusory forest, lands in the woods. As Conway's condition worsens, Shannon helps him continue, and finally locates Doctor Truman's house. Doctor Truman tells Conway his injury is severe but treatable, and prescribes him an anesthetic called Neurypnol TM. Act II ends as Conway succumbs to the drug, causing his vision to grow black and the walls of the house to pull away to reveal the forest beyond.

Act III

The Act opens with Conway dreaming of a previous conversation he had with Lysette. The two recall a tragic event involving Charlie, Lysette's son, and Lysette informs Conway of a new delivery to be made, which will be the last delivery of Lysette's antique shop. Conway awakens from the Neurypnol TM-induced sleep at Doctor Truman's house to find his injured leg replaced with a strange skeletal limb giving off a yellow glow. After returning to the Museum of Dwellings to find it closed for the night, Conway, Shannon and Ezra resume their search for Lula Chamberlain in Conway's truck. The three are quickly stopped again, however, after the truck's engine breaks down. While Shannon calls for a tow truck, two musicians, Johnny and Junebug, pass the group on a motorcycle with a sidecar, and after some discussion decide to help the group get the truck moving again in exchange for following them to the Lower Depths bar to watch their performance. The group agrees, traveling to the Lower Depths and talking with Harry, the bartender, who gives directions back to Route Zero. After their performance, Johnny and Junebug decide to accompany Conway, Shannon and Ezra on their travels.

Upon returning to Route Zero, the group comes across a large cave dominated by a rock spire, known as the Hall of the Mountain King. There they find various types of vintage electronics in many states of disrepair, including a large amount set on fire. They come across an old man named Donald who appears fixated on a grand computer project involving a "mold computer" that is enhanced by black mold growing inside it, as well as a piece of software designed as a comprehensive simulation called Xanadu. Donald claims that Lula was one of the people who designed Xanadu along with him, and that she had left a long time ago, but that there may be a way to find her using Xanadu. However, as Xanadu is not working correctly after an apparent sabotage from creatures Donald calls the Strangers, the group must travel to the Place Where the Strangers Come From in order to seek out their help. Conway and Shannon talk to the Strangers off-screen and, after returning with the solution, travel back with the group to the Hall of the Mountain King and fix Xanadu, using it to locate Lula. With Donald's help, she finds directions to Dogwood Drive, and tells the group to meet her at the Bureau of Reclaimed Spaces.

After arriving at the Bureau, Conway receives Lula's directions, which involve taking a ferry from the Bureau down a river. While waiting for the ferry, Conway reveals what happened while he was talking with the Strangers - he and Shannon had gone via a hidden elevator to an underground whiskey factory staffed by odd, indistinct glowing skeletons, identical in appearance to Conway's new leg. While at the factory, Conway is mistaken for a new hire as a shipping truck driver and coerced into taking a drink of a very expensive whiskey, and is subsequently roped into a shipping job for the Strangers to pay it off. Act III ends with the ferry arriving, carrying what appears to be a woolly mammoth.

Test [fr]

Commentaires généraux :
Le studio était parvenu à lever les fonds nécessaires (9K$) début février 2011 sur le site Kickstarter, le jeu est à présent disponible à la vente.

Kickstarter est un site de sponsoring de projets permettant - en ce qui concerne les jeux, aux joueurs et aux développeurs de financer le développement de jeux sans le carcan des maisons d'édition. Les studios obtiennent le pré-financement de leur production, les joueurs bénéficient d'avantages proportionnels au montant de leur participation (tarif avantageux, personnalisations, ...) sans garantie de résultat.