jPCT 3D engine - Le Bottin des Jeux Linux

jPCT 3D engine

Specifications

Title: jPCT 3D engine Type: Tool
Genre: Development Status:
Category: Development ➤ Engine ➤ 2D & 3D ➤ Misc. Commercial:
Tags: Development; 2D & 3D engine; Java; Cross-platform; LWJGL engine Demo:
Released: 1.31 Package Name:
Date: 2015-09-27 Extern Repo:
License: Free Deb Repo:
View: Third & First person Package:
Graphic: 2D & 3D Binary: ✓
Mechanics: Real Time Source:
Played: Single PDA: ✓
Quality (record): 5 stars Quality (game):
Contrib.: Goupil & Louis ID: 13995
Created: 2013-10-08 Updated: 2017-07-17

Summary

[fr]: Un moteur 3D multi-plateforme (Windows, Linux, Mac OS X, Solaris x86, Android) en Java prenant en charge OpenGL et OpenGL ES (pour Android), et disposant de son propre moteur de rendu logiciel. Il dispose de toutes les fonctionnalités dont vous avez besoin pour écrire un jeu en 3D, concevoir une simulation ou une application d'entreprise en Java en un court laps de temps. Il ne nécessite pas de bibliothèque supplémentaire pour la détection de collision ou d'une interface séparée pour remplacer Swing / AWT. [en]: A cross-platform (Windows, Linux, Mac OS X, Solaris x86, Android) 3D engine in Java that supports OpenGL and OpenGL ES (for Android), and has its own software rendering engine. It has all the features you need to write a 3D game, design a simulation or business application in Java in a short period of time. It does not require an additional library for collision detection or a separate interface to replace Swing / AWT.

Videos

Trailer / Gameplay [en] / [en] / [fr] :


Présentation des utilisateurs / Users presents :


Quelques exemples de jeux / Some examples of games (Showcase) :

Links

Website & videos
[Homepage] [Dev site] [Features/About] [Screenshots] [Videos t ts gd gu id r lp d d d d d g g[fr] g[de] g[ru] g[pl] g[cz] g[sp] g[pt] g[it] g[tr] g] [WIKI] [FAQ] [RSS] [Changelog 1 2]

Commercial : (empty)

Resources
• jPCT-AE (AE=Android Edition) : [jPCT-AE] [jPCT-AE on Youtube]
Technical informations
[Open Hub] [jPCT forums (free but not open source)] [jPCT (Projects using jPCT)]

Social
Devs (Helge Foerster [fr] [en]) : [Site 1 2] [twitter] [YouTube] [Interview 1 2]
Game : [Blog] [Forums] [twitter] [YouTube]

On other sites


Reviews


News / Source of this Entry (SotE) / News (SotN)

Description [fr]

Un moteur 3D multi-plateforme en Java, par Helge Foerster (EgonOlsen71).
En Java. il utilise les moteurs LWJGL et JOGL.

jPCT 3D engine est un moteur 3D multi-plateforme (Windows, Linux, Mac OS X, Solaris x86, Android) en Java prenant en charge OpenGL et OpenGL ES (pour Android), et disposant de son propre moteur de rendu logiciel. Il dispose de toutes les fonctionnalités dont vous avez besoin pour écrire un jeu en 3D, concevoir une simulation ou une application d'entreprise en Java en un court laps de temps. Il ne nécessite pas de bibliothèque supplémentaire pour la détection de collision ou d'une interface séparée pour remplacer Swing / AWT.

Utilisé par ces jeux / Used by these games : Robombs,

(il a surtout été utilisé dans beaucoup d'applications pour Android (voir le lien "jPCT (Projects using jPCT)" ci-dessus)


JPCT est un moteur 3D en Java pour ordinateur de bureau et Android de Google. Il fonctionne sur Windows, Linux, Mac OS X, Solaris x86 ... et sur votre téléphone mobile ou votre tablette Android.
Il prend en charge OpenGL via LWJGL et JOGL et utilise OpenGL ES 1.x et 2.0 ES sur Android ...
... et il dispose également d'un moteur de rendu logiciel.

JPCT avec son API facile à apprendre, vous offre toutes les fonctionnalités dont vous avez besoin pour écrire un jeu cool en 3D, une simulation ou une application professionnelle en Java pour le bureau (Windows, Linux, Mac OS X, Solaris x86 ...) en un court laps de temps , Il n'y a pas besoin de bibliothèque supplémentaire pour la détection de collision ou d'un package d'interface utilisateur (GUI) séparé pour remplacer Swing / AWT.

Description [en]

jPCT with its easy to learn API offers you all the features you need to write a cool looking 3D game, simulation or business application in Java for the desktop (Windows, Linux, Mac OS X, Solaris x86 ...) in a short time. There is no need for an extra library for collision detection or a seperate GUI package to replace Swing/AWT.

Features

Basic features

☑ loads 3DS, OBJ, MD2, ASC and XML files
☑ support for octrees and portal rendering
☑ keyframe animations (taken from a MD2-file or self defined)
☑ skeletal animations via raft's Bones API
☑ vertex lighting with an unlimited number of light sources
☑ ambient, diffuse and specular lighting
☑ build-in primitives like cones, cubes, spheres...
☑ spherical environment mapping
☑ render to texture
☑ framebuffer post processing (includes a bloom/pseudo-HDR-implementation)
☑ collision detection (ray-polygon, sphere-polygon and ellipsoid-polygon)
☑ rotation interpolation and alignment for better camera control
☑ generates vertex, face normals and tangent vectors automatically
☑ geometry based picking
☑ transparency effects
☑ billboarding
☑ lens flares
☑ multi core support

Hardware renderer's features

☑ single pass multi texturing using up to 4 texture stages
☑ multi pass texturing using an unlimited number of texture layers
☑ object compiler for better performance
☑ shader support via GLSL
☑ advanced fog and transparency settings
☑ uses triangle strips, vertex arrays, VBO and FBO
☑ support for Swing/AWT integration
☑ support for fullscreen, native OpenGL window
☑ supports RGB-scaling
☑ projective textures
☑ shadow mapping
☑ uses the LWJGL
☑ option to use JOGL instead of LWJGL
☑ can be combined with FengGUI

Software renderer's features

☑ fast perspective correct texture-mapping with 16 pixel scanline subdivision
☑ 32 bit W-Buffering
☑ 2x and 1.5x oversampling and 0.5x undersampling
☑ texel filtering
☑ environmental mapped bump mapping
☑ sub-pixel, sub-texel and sub-color accuracy
☑ span-based hidden surface removal algorithm
☑ supports RGB-scaling and overbright lighting
☑ supports alpha channels
☑ per polygon mip mapping