Heart of The Alien (with Heart of The Alien Redux) - Le Bottin des Jeux Linux

Heart of The Alien (with Heart of The Alien Redux)

Specifications

Title: Heart of The Alien (with Heart of The Alien Redux) Type: Linux Game
Genre: Adventure & Action Status:
Category: Adventure & Action ➤ Adventure Platformer ➤ Flashback Commercial: ✓
Tags: Action; Adventure; Platformer; Cinematic Platformer; Flashback; Sci-fi; Classic; Retro; 1990s; Cinematic; Linear; Low-Poly; Hand-Drawn Demo:
Released: Latest : 1.2.2 Package Name:
Date: 2005-01-12 Extern Repo:
License: Code : GPL v2 / Artwork : Commercial Deb Repo:
View: Third person Package:
Graphic: 2D Side-scrolling Binary:
Mechanics: Real Time Source:
Played: Single PDA:
Quality (record): 5 stars Quality (game):
Contrib.: Goupil & Louis ID: 11387
Created: 2010-08-20 Updated: 2018-11-11

Summary

[fr]: La suite du jeu Another World, et un jeu d'action-aventure sorti en 1994, plaçant le joueur dans la perspective de Buddy, l'alien et compagnon d'infortune de Lester, le protagoniste du 1er opus. Lester étant inconscient, Buddy le dépose près de son village en cendres et tente de trouver un moyen de libérer et venger ses habitants faits prisonniers et de permettre à Lester de rentrer chez lui... Heart of The Alien Redux est un moteur compatible avec les données du jeu. [en]: The sequel of Another World, and an action-adventure game released in 1994, placing the player in the perspective of Buddy, the alien and companion of misfortune of the protagonist of the 1st episode. Lester is unconscious, Buddy lays him down on a cot to rest near the ruins of his village and tries to find a way to liberate and avenge its people and to find a way for Lester to go home ... Heart of the Alien Redux is a cross-platform rewrite of the engine used in this game.

Videos

Trailer / Gameplay [en] / [en] / [fr] :


Heart of The Alien Redux (Heart of the Alien Redux Amiga version 1.0, based on the work of Gil Megidish) :

Links

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Heart of The Alien Redux : g
(Heart of the Alien Redux Amiga version 1.0, based on the work of Gil Megidish)

Commercial : (empty)

Resources
• Demo / Abandonware, Sega CD, for contents extraction : [DJ OldGames] [Emuparadise] [old-games]
Technical informations
[Open Hub] [GameFAQS (Heart of the Alien FAQ/Walkthrough)] [Moby Games]

Social
Devs (Interplay Entertainment [fr] [en]) : [Site 1 2] [Forums] [twitter] [Facebook] [YouTube] [Interview 1 2]
Port by (Gil Megidish [fr] [en]) : [Site 1 2] [twitter] [Facebook] [YouTube] [LinkedIn] [Interview 1 2]
Game : [Blog] [Forums] [twitter] [YouTube]

On other sites
[Wikipedia (Heart of the Alien) [fr] [en] [de]]
[Wikipedia (Another World) [fr] [en] [de]]
[Freecode]

Reviews
[jeuxvideo.com [fr]] [old-games]

News / Source of this Entry (SotE) / News (SotN)

Description [fr]

Un moteur compatible avec les données du jeu Heart of the Alien développé par Interplay Entertainment (scénario d'Éric Chahi) publié par Virgin Interactive, portage Linux par Gil Megidish.

Heart of the Alien: Out of this World (hota ou Out of this World 2) est la suite du jeu Another World, et un jeu d'action-aventure en plateforme sorti en 1994, plaçant le joueur dans la perspective de Buddy, l'alien et compagnon d'infortune de Lester Knight Chaykin, le protagoniste du 1er opus. Lester étant inconscient, Buddy le dépose près de son village en cendres et tente de trouver un moyen de libérer et venger ses habitants qui ont été faits prisonniers et de permettre à Lester de rentrer chez lui...
Heart of The Alien Redux (hota-redux) est un moteur multiplateforme compatible avec ce jeu ; pour jouer il est nécessaire de disposer du jeu original sous DOS ou Amiga pour en extraire les données.

Voir aussi / See also (Flashback 1) : Flashback (with REminiscence),
Voir aussi / See also (Fade To Black aka Flashback 2) : Fade To Black (with f2bgl),
Voir aussi / See also (Another World) : Another World – 20th Anniversary Edition, Fabother World,
Voir aussi / See also (Heart of the Alien aka Another World 2) : Heart of The Alien Redux,
Voir aussi / See also (Bermuda Syndrome) : Bermuda Syndrome,


Wikipedia [en] (traduction partielle du Bottin) :

Gameplay

Les contrôles du jeu sont largement similaire à ceux de son prédécesseur Another World, bien qu'il existe plusieurs nouveaux éléments liés à la puissance du personnage. Par exemple, Buddy peut se balancer à partir de stalactites ou objets similaires et ses boucliers sont déployés instantanément, contrairement à Lester, qui demandent quelques secondes pour se charger. Comme dans Another World, il n'y a pas d'affichage tête haute (NdT : indicateurs de paramètres de vie par exemple, ceci afin d'accentuer l'immersion du joueur).

Scénario

L'histoire reprend immédiatement à la fin d'Another World. Buddy fait atterrir son ptérodactyle (NdT : son moyen de locomotion) sur les ruines de son village, dépose Lester sur un lit pour se reposer et traverse le village en pensant à son passé. Cette séquence contient de nombreux flash-backs d'événements conduisant à la capture de Buddy et à son évasion de prison avec Lester. Dans le jeu, Buddy cherche l'alien aux yeux rouges responsable de la destruction de son village et de l'emprisonnement de son peuple. Buddy rentre à nouveau en prison à la recherche de l'alien aux yeux rouges.

Près de la fin du jeu, Lester se réveille, aide Buddy à s'échapper, mais meurt dans le processus. Buddy va ensuite retrouver l'alien aux yeux rouges dans une forteresse. Finalement, il parvient à le trouver et l'enferme dans une cage avec une bête qui le tue. À la fin du jeu, Buddy donne au corps de Lester une crémation cérémonielle.
On peut ensuite voir le village de Buddy reconstruit et ses citoyens vivant de nouveau en harmonie.


Wikipedia :

Heart of the Alien: Out of this World parts I and II est un jeu vidéo d'action et d'aventure sorti en 1994 sur Mega-CD. Le jeu a été développé par Delphine Software et édité par Virgin Interactive.

Il s'agit de la suite d'Another World.

Éric Chahi avait conçu le jeu Heart of the Alien à la demande d'Interplay, avec pour objectif de tirer parti des tout nouveaux CD-ROM (en 1994).
Plutôt que de développer une suite chronologique d'Another World, Éric Chahi choisit de développer le scénario du point de vue de l'alien, montrant Another World avec d'autres yeux.
Si le concept du jeu était bon, en revanche la réalisation effectuée par Interplay - sans la participation ni même le consentement d'Éric Chahi, n'avait semble-t-il pas été à la hauteur, et les ventes ont été un flop.

Histoire

Après que l'extraterrestre et Lester ont échappé aux tyrans, le premier devient le personnage principal.

Système de jeu

C'est le même système que le précédent.

Description [en]

Heart of The Alien is the sequel for the undoubtably the best adventure of all times, Another World. Developed back in 1994 by Interplay exclusively for the Sega CD console. This is an open-source project which aims to bring this highly-addictive game to all modern consoles and computer platforms.

Please note, that you are required to own a copy of the game beforehand, as this release loads all game elements from the cd.

Current status: beta release 1.2.2
Entire work was done by a single person, feedbacks are most welcome!

-- Gil Megidish


Wikipedia:

Heart of the Alien is a cinematic platformer video game developed by Interplay Entertainment and Virgin Interactive and was released by Virgin Interactive in 1994 for the Sega CD exclusively in North America. It is a sequel to Another World and continues the story directly from where the original ended. The game switches the player's role from Another World; this time the player takes control of Buddy, the main character's alien ally from the previous game.

Gameplay

The game's control scheme is largely similar to that of its predecessor Another World, though there are several new elements related to the character's powerful energized whip. For example, Buddy can swing from stalactites or similar objects and his shields are deployed instantly, unlike Lester's, which take a few seconds to charge. As in Another World, there is no heads-up display.

Plot

The story picks up immediately after the end of Another World. Buddy lands the pterodactyl in the ruins of his village, lays Lester down on a cot to rest and walks through the village, thinking of his past. This sequence contains many flashbacks of events that lead up to Buddy's capture and his and Lester's escape from prison. In the game, Buddy is searching for the red-eyed alien responsible for the destruction of his village and the imprisonment of his people. Buddy enters again the prison in search of the red-eyed alien.

Near the end of the game, Lester who wakes back up, helps Buddy out, but then dies in the process. Buddy then goes to find again the red-eyed alien in a fortress. Eventually, he is able to find him and traps him in a cage with a beast that kills him. At the end of the game, Buddy gives Lester's body a ceremonial cremation. It is shown later how Buddy's village is rebuilt with its citizens living again in harmony.

Development

Eric Chahi recalled: "Interplay insisted in making the sequel in order to make the most of the CD-ROM medium's capabilities. After discussion, I agreed. Rather than making a chronological development related to the first story, I decided that redesigning the game from the alien point of view was excellent, and would make the player discover Another World with other eyes. I could already picture scenes where Lester would be in the background fighting guards, while the player would control the alien in the foreground and then join our first hero, help him, etc... The concept was good but, alas, neither the animations nor the game, entirely developed by Interplay, were up to the job. It was a flop." Reportedly, "quickly after it was released, Chahi made a public statement that the title did not represent his vision of the world he crafted and disowned it altogether from being treated as an official sequel."

Legacy

After Heart of the Alien became unsupported and unavailable, a fan took up the effort of extracting a source code variant from the binary game by reverse engineering to make the game runnable again on modern platforms. This extracted source code was made open-source and is hosted freely available on sourceforge. An Amiga version has since been released that uses the assets of the SegaCD original.

Test [fr]

Test (1.2.2) :
Sa compilation plante sur :(...) render. C:38: error: static declaration of ‘palette_changed’ follows non-static declaration (...).
Le mieux est encore de lancer le jeu original avec Dosbox.