GShisen - Le Bottin des Jeux Linux

GShisen

Specifications

Title: GShisen Type: Linux Game
Genre: Puzzle Status:
Category: Puzzle ➤ Assembly ➤ M&S ➤ Shisen Commercial:
Tags: Demo:
Released: 1.2.1 Package Name: shisen.app
Date: Extern Repo:
License: Deb Repo: Debian
View: Third person Package: ✓
Graphic: 2D Binary: ✓
Mechanics: Real Time Source: ✓
Played: Single PDA:
Quality (record): 3 stars Quality (game): 3 stars
Contrib.: Goupil & Louis ID: 12792
Created: 2010-08-20 Updated: 2015-01-16

Videos

Links

[Homepage] [Debian]

[Wikipedia (Shisen-Sho) [fr] [en]]

Description [fr]

Un jeu de Shisen-Sho

Le Shisen-Sho est un solitaire utilisant les tuiles du Mah-jong dont le but est de vider le plateau de ses tuiles en les appairant en un temps minimum.
Deux tuiles ne sont appairées qu'à la condition qu'elles puissent être reliées d'un trait fictif ininterrompu constitué d'un maximum de 3 segments horizontaux ou verticaux (et non diagonaux), éventuellement via les pourtours du plateau.
Le jeu s'achève à l'impossibilité d'appairer 2 tuiles.

Debian : Le but de ce jeu est d'enlever toutes les tuiles du plateau de jeu. Seulement deux tuiles identiques peuvent être enlevées en même temps. Elles peuvent être enlevées seulement si elles sont connectées par au moins trois lignes horizontales ou verticales mais pas diagonales. Souvenez-vous que les lignes peuvent croiser la bordure vide. Si vous êtes perdu, vous pouvez utiliser la fonction « conseil » pour trouver deux tuiles à enlever.

Description [en]

GShisen is the first GNUstep game!
The object of the game is to remove all tiles from the field. Only two matching tiles can be removed at a time. Two tiles can only be removed if they can be connected with at most three connected lines. Lines can be horizontal or vertical but not diagonal.
Remember that lines may cross the empty border. If you are stuck, you can use the Hint feature to find two tiles which may be removed.

Note:
Version 1.3.0 marks the import of the original sources by Enrico Sersale in to the GNUstep Application Project. The main reason is to have a reliable repository and to salvage the application from bitrotting.
The project was recreated using ProjectCenter, the interface was redone using Gorm files instead of hand-coding: the result is less and cleaner code, furthermore some changes were made so that it compiles under MinGW. Thus this version works under Windows, it was ported natively using XCode and InterfaceBuilder to Macintosh too.