G3D Innovation Engine - Le Bottin des Jeux Linux

G3D Innovation Engine

Specifications

Title: G3D Innovation Engine Type: Tool
Genre: Development Status:
Category: Development ➤ Engine ➤ 2D & 3D ➤ Misc. Commercial:
Tags: Development; 3D engine; Frameworks; C/C++; Prototyping; Multi-platform Demo:
Released: Latest : 10.01 Beta 1 / Dev : R6845 Package Name:
Date: 2019-10-20 Extern Repo:
License: Modified BSD Repo:
Perspective: Third & First person Package:
Visual: 3D Binary:
Pacing: Real Time Source: ✓
Played: Single PDA:
Quality (record): 5 stars Quality (game):
Contrib.: Goupil & Louis ID: 15675
Created: 2019-10-20 Updated: 2019-11-23

Summary

[fr]: Un moteur 3D en C++ libre et multi-plateforme de qualité commerciale (maintenu notamment par Morgan McGuire, Zander Majercik et Josef Spjut de NVIDIA, Corey Taylor et Michael Mara de l'Université Stanford & Oculus Research). Il prend en charge le rendu en temps réel avec accélération matérielle, le rendu hors ligne tel que le ray tracing et le calcul général sur les GPU. Sa conception met l'accent sur le prototypage rapide et l'innovation, en particulier en ce qui concerne les algorithmes de rendu et de jeu. [en]: A libre, cross-platfrom, commercial-grade C ++ 3D engine (maintained by Morgan McGuire, Zander Majercik and Josef Spjut of NVIDIA, Corey Taylor and Michael Mara of Stanford & Oculus Research). It supports hardware accelerated real-time rendering, off-line rendering like ray tracing, and general purpose computation on GPUs. Its design emphasizes rapid prototyping and innovation, particularly of rendering and game algorithms.

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Devs (Casual effects [fr] [en]) : [Site 1 2] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [Interview 1 2]
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Description [fr]

Un moteur 3D de qualité commerciale, par la G3D Team, initié par Morgan McGuire, Michael Mara and Zander Majercik
En C++.

G3D Innovation Engine est un moteur 3D en C++ libre et multi-plateforme de qualité commerciale (maintenu notamment par Morgan McGuire, Zander Majercik et Josef Spjut de NVIDIA, Corey Taylor et Michael Mara de l'Université Stanford & Oculus Research). Il prend en charge le rendu en temps réel avec accélération matérielle, le rendu hors ligne tel que le ray tracing et le calcul général sur les GPU. Sa conception met l'accent sur le prototypage rapide et l'innovation, en particulier en ce qui concerne les algorithmes de rendu et de jeu.


G3D Innovation Engine est un moteur 3D en C ++ de qualité commerciale, disponible en open source.

G3D prend en charge le rendu en temps réel avec accélération matérielle, le rendu hors ligne tel que le ray tracing et le calcul général sur les GPU. Sa conception met l'accent sur le prototypage rapide et l'innovation, en particulier en ce qui concerne les algorithmes de rendu et de jeu.

G3D fournit un ensemble de routines et de structures si courantes qu'elles sont nécessaires dans presque tous les programmes graphiques. Il facilite l'utilisation des bibliothèques de bas niveau telles qu'OpenGL, les sockets réseau et les canaux audio sans limiter les fonctionnalités ou les performances. G3D est une base soigneusement conçue et riche en fonctionnalités sur laquelle prototyper votre application 3D.

Les contributeurs couvrent l'industrie graphique. Le moteur est principalement maintenu par Morgan McGuire, Zander Majercik et Josef Spjut de NVIDIA, Corey Taylor et Michael Mara de l'Université Stanford & Oculus Research. Il comprend des contributions de développeurs de jeux professionnels, de développeurs CAD et DCC, d'étudiants, de chercheurs de l'industrie et de professeurs.

Description [en]

"A libre, cross-platfrom, commercial-grade C ++ 3D engine" -- Le Bottin

The G3D Innovation Engine is a commercial-grade C++ 3D engine available as Open Source.

G3D supports hardware accelerated real-time rendering, off-line rendering like ray tracing, and general purpose computation on GPUs. Its design emphasizes rapid prototyping and innovation, particularly of rendering and game algorithms.

G3D provides a set of routines and structures so common that they are needed in almost every graphics program. It makes low-level libraries like OpenGL, network sockets, and audio channels easier to use without limiting functionality or performance. G3D is a carefully designed, feature-rich base on which to prototype your 3D application.

The contributors span the graphics industry. The engine is primarily maintained by Morgan McGuire, Zander Majercik, and Josef Spjut at NVIDIA, Corey Taylor, and Michael Mara at Stanford University & Oculus Research. It includes contributions from professional game developers, CAD and DCC developers, students, industry researchers, and professors.

Features

☑ Rendering Modes
• Forward and deferred shading
• Real-time ray tracing on GPU and CPU
• Cloud and remote rendering

☑ In-Engine Prototyping Tools
• Video recording, screenshot, and cube-map capture
• CPU and GPU profilers
• Texture debugger
• Drag and drop scene editor
• Animation spline editor
• Model inspector
• Asset viewer for fonts, cube maps, textures, and models
• Automatic developer diary support for Markdeep and Doxygen
• SVN and git integration

☑ Primitives
• Triangle meshes
• Polygon meshes
• Sparse voxels
• Dense voxels
• Heightfield
• Points
• Skybox

☑ Virtual reality support
• Add VR to any 3D program by simply subclassing VRApp
• Skeletal animation and avatars
• Automatic performance scaling
• Automatic controller support
• Vive Pro, Vive, Rift, Windows Mixed Reality, and emulation output
• Tracking for unlimited objects

☑ Audio and video API
• Simple and full 3D audio via FMOD
• Real-time video recording and playback

☑ State-of-the-art effects
• Ray tracing
• Path tracing
• Ambient occlusion (AO)
• Temporal antialiasing (TAA)
• Post-process antialiasing (FXAA)
• Motion blur
• Depth of field
• Screen-space radiosity
• Bloom
• Tone mapping
• Vignetting
• Order-independent transparency (OIT)

☑ Data import and export
• FBX, DAE, OBJ, GLTF, GLB, IFS, MD2, MD3, BSP, 3DS, PLY, PLY2, and OFF 3D models
• JPG, PNG, EXR, BMP, PPM, GIF, PCX, TGA, DDS, and ICO images
• MP4, MPG, MOV, AVI, DV, QT, and WMV video input and output
• Built-in fonts
• Load directly from zipfiles as directories
• JSON, Python, and Matlab serialization interoperation
• XML and CSV parsing
• 12 GB of ready-to-use assets

☑ Write once, run everywhere
• Windows 10, OS X, and Linux
• Easy to use, skinnable GUI with complex controls
• Reliable, fast and threadsafe network API on UDP
• Optional automatic memory and resource management
• Visual C++, XCode, and llvm/clang support
• JavaScript interoperability support