Fkmines - Le Bottin des Jeux Linux

Fkmines

Specifications

Title: Fkmines Type: Linux Game
Genre: Puzzle Status:
Category: Puzzle ➤ Board Game ➤ Minesweeper Commercial:
Tags: Puzzle; Board Game; Minesweeper Demo:
Released: 0.2 Package Name:
Date: 2009-11-06 Extern Repo:
License: GPL v3 Deb Repo:
View: Third person Package:
Graphic: Text Binary:
Mechanics: Turn-Based Source: ✓
Played: Single PDA:
Quality (record): 4 stars Quality (game): 2 stars
Contrib.: Goupil & Louis ID: 11032
Created: 2011-12-10 Updated: 2016-09-29

Videos

Trailer / Gameplay [en] / [en] / [fr] :

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Resources
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Technical informations
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On other sites
[Wikipedia (Démineur) [fr] (Minesweeper) [en]]
[The Linux Game Tome]

Reviews


News / Source of this Entry (SotE) / News (SotN)

Description [fr]

Un démineur en ncurses.

Fkmines est un démineur en ncurses, ce qui veut dire qu'il peut être lancé en console sans disposer d'un affichage graphique.

Le démineur est un jeu de réflexion dont l'objectif est de deviner l'emplacement des mines le plus rapidement possible en vous aidant des indications fournies par les chiffres définissant le nombre de mines situées dans les zones adjacentes d'une cellule.



Voir aussi / See also (Démineurs en ncurses) : Anonymine, Fkmines, Freesweep,

Features

☑ choix du nombre de lignes et colonnes,
☑ choix du nombre de mines, ...

Installation [fr]

INSTALLATION :
Après avoir décompressé son source lancez dans son répertoire la commande : $ make


LANCEMENT DU JEU :

En console lancez :
• pour le jeu par défaut (grille 10x10) : $ ./mines
• pour un jeu en 30x30 avec 40 mines masquées : $ ./mines -c 30 -l 30 -m 40

TOUCHES / CONTROLS & PARAMÈTRES :
Déplacements : touches fléchées,
Test de la position : barre d'espace.

Extrait du fichier (README) :
(...)
The ``fkmgenerator'' is used to generate a new minesweeper map, dump it to the
screen and exit. It accepts the following options:

-c[olumns] n Use n columns instead of the default (10).
-l[ines] n Use n lines instead of the default (10).
-m[ines] n Hide n mines instead of the default (also 10).

The program ``fkmines'' is the actual game. It accepts the same options as
generator, plus the additional

-n[ocolor] Do not use color, even if it is available on your terminal.
If you do not specify this option, mines will automatically
use color whenever possible.

The target of the game is (obviously) to open all of the map except the places
where the mines are. During the game, the following keys can be used:

a, h, left arrow key Move to the left.
d, l, right arrow key Move to the right.
w, k, up arrow key Move up.
s, j, down arrow key Move down.
g Move to the first line.
G Move to the last line.
0, ^ Move to the first column.
$ Move to the last column.
spacebar, enter Open the field below the cursor.
!, m Mark the field below the cursor.
n Start a new game.
q Quit fkmines.

Note that unless you enter ``q'' to quit, a new game will be automatically
started after you win or lose the current game.

If you specify a number of lines or columns greater than the number of lines
resp. columns physically available on your terminal, fkmines will
automatically scroll the map for you.
(...)

Test [fr]

Test (0.2) :
Je n'ai pas trop compris le fonctionnement : lorsque je clique dans une zone où il n'y a pas de mines, il découvre le terrain complet comme si j'avais perdu (???). Étonnant. D'autant que lorsque je clique à proximité de mines le jeu affiche bien un chiffre correspondant au nombre de mines situées à proximité.