Fish Fillets Clone - Le Bottin des Jeux Linux

Fish Fillets Clone

Specifications

Title: Fish Fillets Clone Type: Linux Game
Genre: Puzzle Status:
Category: Puzzle ➤ Transport ➤ Sokoban ➤ Misc. Commercial:
Tags: Puzzle; Transport; Sokoban; Casual Demo:
Released: 1.1 Package Name:
Date: 2011-09-08 Extern Repo:
License: Free (unspecified) Deb Repo:
View: Third person Package:
Graphic: 2D Binary:
Mechanics: Real Time Source: ✓
Played: Single PDA:
Quality (record): 3 stars Quality (game):
Contrib.: Goupil & Louis ID: 11021
Created: 2011-09-14 Updated: 2017-05-18

Videos

Links

[Homepage] [Dev site] [Features/About] [Screenshots] [Videos t ts gd id r lp g g[fr] g[de] g[ru] g[pl] g[cz] g[sp] g[pt] g[it] g[tr] g] [WIKI] [Changelog 1 2]

[The Linux Game Tome]

Description [fr]

Un jeu de réflexion dont l'objectif est de trouver le moyen de faire sortir vos poissons de chacun de ses tableaux, par Miroslav & Radek Olšák.

Fish Fillets Clone est un portage Linux du jeu éponyme (de ALTAR interactive), une sorte de Sokoban aquatique dont le but est de trouver le moyen de faire sortir vos poissons de chacun de ses tableaux.
Le passage vers la sortie est en effet obstrué par toutes sortes d'objets et/ou de pièges et il vous faudra utiliser la complémentarité de ces 2 poissons pour les déjouer.

Il s'agit d'un portage indépendant créé à l'occasion d'un devoir d'école.

Voir aussi / See also : Fish Fillets Clone, Fish Fillets Next Generation,

Description [en]

What is Fish Fillets Clone?

It is a czech puzzle game for X (Linux). The goal of each level is to get all (mostly two) fishes out. It is a game inspirated by original Fish Fillets.

Features

☑ 31 niveaux (tous avec une solution),
☑ affichage de la meilleur solution trouvée par les joueurs,
☑ fenêtré ou plein écran, ...

Installation [fr]

TOUCHES / CONTROLS (extrait du site) :
Controls
Move active fish : arrows
Switch active fish : Space or tab
Undo / redo : - / +
Big (100 moves) undo / redo : PgUp / PgDn
Restart (keep redo history) : Home
Maximal redo : End
Grid to background : 'g'
Grid to foreground : 'G'
Show help (this table) : F1
Save position : F2
Load position : F3
Fullscreen : F11
Safe mode (less animation) : F12
Escape from level or the game : Esc
Refresh user level : Ctrl-R