F1 2017 - Le Bottin des Jeux Linux

F1 2017

Specifications

Title: F1 2017 Type: Linux Game
Genre: Sport Status:
Category: Sport ➤ Motorsport ➤ High Speed Circuit Commercial: ✓
Tags: Sports; Racing; Driving; Simulation; High Speed Circuit; Vehicles; Realistic; Championships; Tech tree; Weather; Day & Night; Co-op; Controller Demo:
Released: Not Tracking Package Name:
Date: Extern Repo:
License: Commercial Deb Repo:
View: Third & First person Package:
Graphic: 3D Binary:
Mechanics: Real Time Source:
Played: Single & Multi PDA:
Quality (record): 5 stars Quality (game):
Contrib.: Goupil & Louis ID: 15474
Created: 2018-08-24 Updated: 2019-07-21

Summary

[fr]: Un jeu de course automobile sur circuits, solo / multi (sur une grille complète de 20 monoplaces) dans lequel le joueur est un pilote de FORMULE 1, sur la saison 2017, mais aussi sur des épreuves rétros avec les voitures les plus emblématiques de ces 30 dernières années. Au programme, un mode Carrière couvrant 10 années de développement pour trouver le meilleur compromis performance / fiabilité du véhicule, un nouveau mode Championnat, de nouveaux modes et de nouvelles épreuves alternatives au championnat officiel, le tout sur 20 circuits officiels et 4 variantes de circuits. [en]: A SP/MP (with a full grid of 20 cars) racing game, where the player is a FORMULA 1 driver, on the 2017 season, but also on retro events with the most iconic F1 cars of the last 30 years. To the program, a Career mode covering 10 years of development to find the best performance / reliability compromise of the vehicle, a new Championship mode, new game modes and new alternatives races to the official championship, all on 20 official circuits and 4 circuit variants.

Videos

Trailer / Gameplay [en] / [en] / [fr] :


Linux joue / Linux plays : The Linux Gamer, Jakejw93, Boiling Steam,

Links

Website & videos
[Homepage] [Dev site] [Features/About] [Screenshots] [Videos t t ts gd id r lp lp lp lp[pt] lp[pt] g g g g g[fr] g[fr] g[fr] g[fr] g[fr] g[de] g[ru] g[pl] g[cz] g[sp] g[pt] g[it] g[tr] g] [WIKI] [FAQ] [RSS] [Changelog 1 2]

Commercial : [Humble Store] [Steam] [Feral]

Resources
• (empty)
Technical informations
[Open Hub] [PCGamingWiki] [MobyGames]

Social
Devs (Codemasters [fr] [en]) : [Site 1 2] [MobyGames] [Forums] [twitter] [Facebook] [YouTube] [Instagram] [Interview 1 2 3]
Port by (Feral Interactive [fr] [en]) : [Site 1 2] [MobyGames] [twitter] [YouTube] [Interview 1 2]
Game : [Blog] [Forums] [twitter] [YouTube]

On other sites
[Wikipedia (F1 2017) [fr] [en] [de]]
[HOLaRSE [de]]

Reviews
[metacritic]

News / Source of this Entry (SotE) / News (SotN)
[HOLaRSE [de] (20180824) (SotE)]

Description [fr]

Un jeu de course de FORMULE 1™, par le studio Codemasters, portage Linux par le studio Feral Interactive.
Il utilise le moteur Ego Engine (même développeur).

F1 2017 est un jeu de course automobile sur circuits, solo / multi (sur une grille complète de 20 monoplaces) dans lequel le joueur est un pilote de FORMULE 1, sur la saison 2017, mais aussi sur des épreuves rétros avec les voitures les plus emblématiques de ces 30 dernières années. Au programme, un mode Carrière couvrant 10 années de développement pour trouver le meilleur compromis performance / fiabilité du véhicule, un nouveau mode Championnat, de nouveaux modes et de nouvelles épreuves alternatives au championnat officiel, le tout sur 20 circuits officiels et 4 variantes de circuits.


ENTRE DANS L'HISTOIRE

Remportez le Championnat mondial 2017 et domptez certaines des voitures de F1™ les plus rapides et les plus emblématiques de ces 30 dernières années.

MODE CARRIÈRE DE LONGUE HALEINE

• Aiguisez vos talents de pilote et développez votre bolide sur dix ans. Gérez les éléments clés qui composent le bloc propulseur d'une F1 moderne et optimisez le travail en équipe de vos mécanos afin d'améliorer leurs performances (par ex., pour réduire la durée des arrêts au stand).

VOITURES CLASSIQUES DE F1

• Pilotez des voitures de F1 issues des cinq écuries historiques : Ferrari, McLaren, Red Bull Racing, Renault et Williams. Vous pouvez également disputer des Épreuves rétro, défis palpitants qui incluent des épreuves de dépassement, des courses-poursuites, des épreuves de points de contrôle et des contre-la-montre.

MULTIJOUEUR CROSS-PLATFORM

• Sur Steam, mesurez-vous en ligne contre des joueurs macOS et Windows, avec une gamme de bolides modernes et classiques.

MODE CHAMPIONNAT COMPLET

• Choisissez parmi une grande variété de championnats aux règles et structures différentes, dont le 2017 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP™, le Championnat à météo variable rétro, ou encore le Championnat de sprint ultra-accessible.

PISTES ALTERNATIVES

• En plus des 20 circuits officiels, relevez les défis de quatre variantes supplémentaires : Royaume-Uni court, Japon court, États-Unis Court, Bahreïn court et Monaco en pleine nuit.



Steam:

ENTRE DANS L'HISTOIRE

Gagnez le championnat du monde 2017, battez tous les records au volant des F1™ les plus rapides à ce jour et pilotez les plus emblématiques des 30 dernières années. Avec un mode Carrière s'écoulant sur 10 ans toujours plus intense, un gameplay plus varié dans le nouveau mode "Championnats", et de nombreuses autres nouvelles fonctionnaliés, en ligne comme hors ligne, F1 2017 est le jeu de F1 le plus complet et le plus palpitant à ce jour.

F1 2017 vous offre des sensations inédites sur la piste, mais aussi hors de celle-ci : négociez vos contrats bec et ongles et développez votre monoplace pour gagner. Le mode carrière revient en force avec l'introduction de nouveaux programmes d'entraînement pour aider les pilotes à affûter leurs compétences, un nouvel arbre de recherche et développement pour bénéficier d'une plus grande profondeur et d'une meilleure optimisation de la R&D et la possibilité de gérer le moteur et la boîte de vitesses tout au long de la saison.

Les nouveaux emplacements et les nouveaux personnages sont autant d'éléments remis au goût du jour pour vous offrir l'expérience la plus exhaustive de l'univers de la F1.

UN MODE CARRIÈRE PLUS COMPLET
 Grâce au mode carrière élargi, les pilotes écrivent l'histoire de la Formule 1 en affûtant leurs compétences et en développant leur monoplace au cours de plusieurs saisons. Profitez de fonctionnalités inédites dans la gestion de votre monoplace en trouvant le bon équilibre entre performance et fiabilité du véhicule, tout en évitant les pénalités sur la grille.
 Gérez les six éléments principaux d'un bloc propulseur de F1 moderne, et améliorez les compétences de l'équipe, comme la durée d'intervention aux stands, la vitesse de la recherche et développement et la fiabilité de nouvelles pièces.
 Maîtrisez les nouveaux programmes de gestion du carburant et de rythme en course pour obtenir des points de ressources, et découvrez de nouveaux emplacements qui vous offriront un cadre immersif pour négocier vos contrats en dehors de la piste. Les voitures de collection font également une entrée remarquée avec le mode carrière amélioré qui vous permettra de participer à des épreuves rétro.
 Le mode carrière propose une foule d'améliorations avec l'ajout d'avatars féminins, de nouveaux designs de casques créés par les gagnants d'un concours de la communauté, la possibilité de modifier le numéro de la monoplace et le design du casque pendant la saison et l'option d'attribuer le prestigieux numéro 1 à votre voiture de carrière lorsque vous remportez le championnat des pilotes.
DE NOUVELLES VOITURES DE F1 RÉTRO
 Le jeu comprend anciennes gloires de la F1 issues de cinq écuries historiques : Ferrari, McLaren, Red Bull Racing, Renault et Williams. Ces monoplaces sont disponibles dans des modes de jeu divers et variés. Les voitures rétro peuvent également participer au mode carrière, et peuvent être utilisées dans les courses solo et multicatégorie.
 Les nouvelles épreuves rétros proposent plusieurs modes de jeu, notamment les épreuves de dépassement, de course-poursuite, ainsi que les épreuves des points de sauvegarde et le contre-la-montre.
UN MODE MULTIJOUEUR AMÉLIORÉ
 Les joueurs s'affrontent en ligne avec 20 monoplaces sur la grille de départ, lors de sessions publiques ou privées, qui disposent de deux emplacements pour le mode Spectateur. La mise en relation a été améliorée, de nouvelles statistiques sont disponibles en ligne et un système de progression a été créé. De plus, l'ensemble des modes multijoueur permet d'utiliser les monoplaces de 2017 ou les voitures rétro. Le mode Épreuve et un nouveau système de scoring sont désormais disponibles sur les trois plates-formes.
UN NOUVEAU MODE CHAMPIONNAT ET DE NOUVEAUX MODES DE JEU
 Un nouveau mode Championnat permet de découvrir des épreuves originales avec des règles et des structures différentes de celles du championnat officiel. Les joueurs peuvent ainsi essayer divers types de structures de championnat.
TRACÉS ALTERNATIFS DE CIRCUIT
 Pour la première fois dans la série, quatre variantes de circuits viennent s'ajouter aux 20 circuits officiels : Royaume-Uni court, Japon court, États-Unis court et Bahreïn court. Le tracé nocturne de Monaco a quant à lui été recréé d'une façon spectaculaire.


Wikipedia:

F1 2017 est un jeu vidéo de course développé et édité par Codemasters, sorti le 25 août 2017 sur PlayStation 4, Xbox One, macOS et Windows et le 2 novembre 2017 sur Linux.

F1 2017 propose tout le contenu officiel de la saison en cours ainsi qu'une gamme de monoplaces de F1 classiques. Le mode « Carrière », présent dans le précèdent opus F1 2016, sera encore plus immersif avec notamment la possibilité d'utiliser les F1 classiques dans des événements organisés entre les différents weekends de courses. Le jeu succède à F1 2016.

(...)

Description [en]

MAKE HISTORY

Win the 2017 World Championship and race some of the fastest and most iconic F1™ cars of the last 30 years.

MASSIVE CAREER MODE

• Hone your skills and develop your car over ten years. Manage the key components that make up a modern F1 power unit, and work to develop team skills such as pit stop times.

CLASSIC F1 CARS

• Drive iconic F1 cars from five historic teams – Ferrari, McLaren, Red Bull Racing, Renault and Williams. You can also race them in ‘invitation events’, exciting challenges that include Overtake, Pursuit, Checkpoint Challenge and Time Attack.

CROSS-PLATFORM MULTIPLAYER

• On Steam, race online against macOS and Windows players with a full grid of 20 cars, both modern and classic.

EXPANSIVE CHAMPIONSHIPS MODE

• Choose from a wide range of Championships that follow different rules and structures, including the official 2017 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP™, the Classic All-Weather Championship, and the super-accessible, race-only Sprint Championship.

ALTERNATIVE TRACK LAYOUTS

• As well as the 20 official circuits, experience four additional track variants: Britain Short, Japan Short, USA Short, Bahrain Short, and Monaco at Night.


Steam:

MAKE HISTORY
Win the 2017 World Championship, break every record in the fastest ever F1 cars, and race some of the most iconic F1 cars of the last 30 years. With an even deeper ten year Career, more varied gameplay in the new ‘Championships’ mode, and a host of other new features, both online and offline, F1 2017 is the most complete and thrilling F1 videogame ever.

F1 2017 gives the player unprecedented access to not only the on-track excitement of F1, but also the off-track dealings and vehicle development that goes along with it. The acclaimed career mode is updated to include additional practice programmes to help the driver hone their skills, an expanded Research and Development tree to provide greater depth and control over the development of the car, and the ability to manage engines and gearboxes over the course of the season.

Along with some stunning new locations and compelling characters to interact with, these enhancements all combine to provide the most complete experience in the world of F1 yet.
MASSIVELY EXPANDED CAREER

• The expanded career mode allows players to make history as they hone their skills and develop their car over multiple seasons. Delve deeper than ever before into the new vehicle management features that require the player to balance resource to improve performance, keep the car reliable, and avoid punishing grid penalties.

• Manage the six key components which each make up a modern F1 power unit and work to develop team skills such as pit stop times, Research and Development speed and new part reliability.

• There are also new Practice Programmes to master and earn resource points from, ‘Fuel Management’ and ‘Race Pace’, and stunning new and updated career locations form the immersive back drop to the off-track negotiations. The classic cars also take centre stage in the enhanced career mode as you are invited to race them in the new ‘invitational events’.

• Other enhancements to the career mode in the new game include the addition of female driver avatars for the first time, new helmet designs from community competition winners, the ability to change car number and helmet design during the season, and the much-requested option to assign the prestigious number 1 to your career car when you win the Driver’s Championship.

NEW CLASSIC F1 CARS

• The game includes iconic F1 cars of the past from five historic teams – Ferrari, McLaren, Red Bull Racing, Renault and Williams, which are available to race across a variety of game modes. The classic cars are also integrated into the career mode, and can be raced in both Single Class and Multi Class Races.

• There are also new ‘invitational events’ with a variety of exciting gameplay modes that include: Overtake, Pursuit, Checkpoint Challenge and Time Attack.

ENHANCED MULTIPLAYER

• Players will race online with a full grid of 20 cars in either public or private sessions, with two dedicated ‘spectator’ spots added too. With improved multiplayer matchmaking, new online stats and a levelling system, and all multiplayer session types will allow the option of racing either the 2017 cars or the classic cars. The ‘Event mode’ has also been expanded to feature across all three platforms, along with a new competitive scoring system.

NEW ‘CHAMPIONSHIPS’ MODE AND NEW GAMEPLAY TYPES

• A new ‘Championship Mode’ allows the player to experience some unique race events that follow different rules and structures from the official Championship, allowing players to experience new and varied content within a championship structure.

ALTERNATIVE TRACK LAYOUTS

• A first for the franchise, as well as the 20 official circuits, there are four additional track variants added to the game: Britain Short, Japan Short, USA Short and Bahrain Short, whilst Monaco at Night has also been created in stunning fashion.


Tobii Eye Tracking Support:

INCREASED VISIBILITY
• Intensify your racing experience with Tobii Eye Tracking. Keep an eye on the challenges ahead or look around to check the competition by controlling the in-game camera with your gaze. Focus on the race with Clean UI, displaying additional information only when you need it.


Wikipedia:

F1 2017 is a racing video game and the ninth instalment in the Formula One video games franchise developed and published by Codemasters. It was released for PlayStation 4, Xbox One, and Windows on 25 August 2017. The game is based on the 2017 Formula One season and includes all of the twenty circuits, twenty drivers and ten teams competing in the season. The macOS version, developed by Feral Interactive, was released simultaneously with the other versions, a first in the series' history. The Linux version, also by Feral Interactive, was released on 2 November 2017.
Features

The game features in-game commentary from David Croft and Anthony Davidson. The game also features an expanded team management mode, which offers players more control over research and development of car parts. Engine components and gearboxes are subject to wear and will ultimately fail, with players receiving grid penalties for exceeding their quota of components.

The Fédération Internationale de l'Automobile (FIA)—the governing body of international motorsport—will support F1 2017 as a platform for eSports, following similar moves by Formula E and the World Rally Championship. A variety of race formats are available to players after the sport's commercial holders expressed an interest in using gaming to trial potential race formats. The game features historic Formula One cars—which were last included in F1 2013—drawn from 1988 to 2010.

The game also included a competition for players to design their own racing helmets, with the seven winning designs included in the game.

It was the first game to be used in the Formula One eSports Series, which also debuted in 2017.