Enemy Territory Quake Wars - Le Bottin des Jeux Linux

Enemy Territory Quake Wars

Specifications

Title: Enemy Territory Quake Wars Type: Linux Game
Genre: Adventure & Action Status:
Category: Adventure & Action ➤ Shooter ➤ Fantasy & Sci-fi ➤ Misc. Commercial: ✓
Tags: Action; FPS; Shooter; Tactical; Military; Sci-fi; id Tech 4 engine; Quake; Aliens; Vehicles; Helicopters; Moddable; Team-Based; Class-Based; Co-op; Co-op vs AI Demo: ✓
Released: Not Tracking Package Name:
Date: Extern Repo:
License: Commercial Deb Repo:
View: First person Package: ✓
Graphic: 3D Binary: ✓
Mechanics: Real Time Source:
Played: Single & Multi PDA:
Quality (record): 5 stars Quality (game): 5 stars
Contrib.: Goupil & Louis ID: 10932
Created: 2010-08-20 Updated: 2019-08-30

Summary

[fr]: Un FPS mono et (orienté) multijoueur futuriste, basé sur des classes, mettant l'accent sur des objectifs à atteindre et le travail en équipe. Il est assimilé à une préquelle de Quake 2, et prend place en 2065, dans une guerre entre les humains - via la Force de défense Mondiale (FDM), et les Stroggs, des envahisseurs extra-terrestres. Différents véhicules peuvent être pilotés au cours du jeu (motos, voitures, hélicoptères). [en]: An FPS game set in the same science fiction universe as Quake II and Quake 4, with a minimal back-story serving as a prequel to Quake II. It features similar gameplay to Wolfenstein: Enemy Territory, but with the addition of controllable vehicles and aircraft as well as multiple AI deployables, asymmetric teams, much bigger maps and the option of computer-controlled bot opponents. It's a class-based, objective focused, team-oriented game. Teams are based on human (GDF) and alien (Strogg) technology. While the teams are asymmetrical, both sides have the same basic weapons and tools to complete objectives.

Videos

Trailer / Gameplay [en] / [en] / [fr] :


Présentation des utilisateurs / Users presents :


Ghost Squad 57 (sur Linux) joue / Ghost Squad 57 (on Linux) / GTux TV joue / GTux TV plays [de] plays :


Interview des développeurs / Interview with Dev :

Links

Website & videos
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Commercial : [Amazon (Windows, for contents extraction)] [ebay (Windows, for contents extraction)]
Fan-sites : [Quake.fr (French fan site) [fr]] [Planet Quake]

Resources
• Linux installer for Doom 3 : [Linux installer for Linux Gamers]
• idSoftware mirror (with binaries), thanks to LinAGKar on GamingOnLinux for this links : [ftp://ftp.gwdg.de(idSoftware mirror)]
• ETQW (Linux client) : [Splash Damage (Linux client & demo)] [Zerowing (Linux client)] [FTP JeuxLinux (Linux client)]
• Mods : [Mod DB (Liste) (mod : Wheels of War)] (mod : Tribal Wars) (mod : Tactical Assault)] [Gamebanana (map : Laboratory Storage)]
Technical informations
[Open Hub] [PCGamingWiki] [Enemy Territory : Quake Wars GNU/Linux FAQ]

Social
Devs (Splash Damage [fr] [en]) : [Site 1 2] [Forums] [twitter] [Facebook] [YouTube] [flickr] [Interview 1 2]
Devs (id Software [fr] [en]) : [Site 1 2] [twitter] [Facebook] [YouTube] [Interviews (J. Carmack) (2019) (2016) (J. Romero, 2018) (Others)]
Port by (Timothée Besset [fr] [en]) : [Site 1 2] [twitter] [Facebook] [YouTube] [LinkedIn] [Interview 1 2]
Game : [Blog] [Forums] [twitter] [YouTube]

On other sites
[Wikipedia (Enemy Territory: Quake Wars) [fr] [en] [en]]
[Wikipedia (ZeniMax Media) [fr] [de]]
[JeuxLinux [fr]] [UBUNTU [fr]] [Mandriva [fr]] [Fedora [fr]] [HOLaRSE [de]] [ZeDen.net [fr]] [Mod DB] [Indie DB]

Reviews
[metacritic] [jeuxvideo.com [fr]] [Out of eight] [Eurogamer] [Inside Mac Games] [Bitgamer] [Cheat code central] [HeadshotGamer]

News / Source of this Entry (SotE) / News (SotN)

Description [fr]

Un FPS futuriste dans l'univers de la série Quake, par les studios Splash Damage et id Software (à présent propriété de ZeniMax Media), publié par Activision, portage Linux par Timothée Besset (TTimo).
Il utilise une version modifiée du moteur id Tech 4 (d'id Software).

Enemy Territory Quake Wars est un FPS mono et (orienté) multijoueur futuriste, basé sur des classes, mettant l'accent sur des objectifs à atteindre et le travail en équipe. Il est assimilé à une préquelle de Quake 2, et prend place en 2065, dans une guerre entre les humains - via la Force de défense Mondiale (FDM), et les Stroggs, des envahisseurs extra-terrestres. Différents véhicules peuvent être pilotés au cours du jeu (motos, voitures, hélicoptères).


Enemy Territory: QUAKE Wars ™ est l'ultime FPS de stratégie en ligne .
Prenant place en 2065, le jeu vous permet de jouer en tant que GDF (NdT : les humains, Force de défense Mondiale ou FDM en Français) ou les Strogg dans l'une des cinq classes de personnages uniques, en ligne ou hors ligne avec des coéquipiers et des adversaires contrôlés par ordinateur. À l'aide d'un arsenal d'armes, de véhicules et d'armements déployables, lancez-vous dans un examen d'habileté et de travail en équipe coordonné au travers d'une série d'objectifs de combat. L'amélioration persistante des personnages et les "achievements" récompensent les joueurs pour le travail d'équipe, tandis que les objectifs de mission et de classe clairement définis orientent les nouveaux joueurs vers des contributions significatives sur le champ de bataille.



Wikipedia :

Enemy Territory: Quake Wars est un jeu vidéo multijoueur et Solo de tir subjectif dans la continuité de Wolfenstein: Enemy Territory, mais dans un univers tiré de la série Quake. Le mode solo reprend à l'identique le gameplay du mode multijoueur, mais les joueurs sont contrôlés par l'ordinateur. Contrairement à Wolfenstein: Enemy Territory, Enemy Territory: Quake Wars n'est pas distribué gratuitement, c'est un jeu commercial sous licence propriétaire. Le jeu est sorti le 28 septembre 2007 en Europe et le 2 octobre en Amérique du Nord sur Windows et Linux. Des versions PlayStation 3, Xbox 360 et Mac OS X sont sorties quelques mois plus tard.

Synopsis

L'histoire de Enemy Territory: Quake Wars se place avant les événements de Quake II. L'univers se situe vers 2060 alors que l'armée humaine appelée la Force de Défense Mondiale (FDM) entre en guerre contre les envahisseurs extra-terrestres : les Stroggs.

Système de jeu

Une partie oppose généralement 24 ou 16 joueurs équitablement répartis dans deux camps : Strogg et FDM. Chaque camp dispose de 5 classes de personnage que les joueurs sont libres de choisir, avec la possibilité d'en changer à tout instant. Chaque map offre une mission scénarisée différente dans laquelle un des camps doit attaquer plusieurs objectifs et l'autre les défendre, ceci durant un temps décidé par le créateur de la partie, ou pour un serveur par les créateurs du serveur. Les classes étant complémentaires en équipement et compétences, elles doivent jouer en collaborant pour progresser. Et afin de récompenser les bons joueurs, des points d'expérience (XP) sont attribués personnellement pour certaines actions (accomplir un objectif, approvisionner un allié, abattre un ennemi, etc.) permettant ainsi de débloquer des améliorations d'équipement et de compétences pour la campagne en cours.

Description [en]

Enemy Territory: QUAKE Wars™ is the ultimate online strategic shooter.
Taking place in the year 2065, the game lets you play as the GDF or Strogg in one of five unique character classes, either online or offline with computer controlled AI teammates and opponents. Employing an arsenal of weapons, vehicles and deployable armaments, engage in an action-packed test of skill and coordinated teamwork through a series of combat objectives. Persistent character growth and achievements reward players for teamwork, while clearly defined mission and class objectives guide new players to meaningful contributions on the battlefield.


Wikipedia:

Enemy Territory: Quake Wars is a first-person shooter video game developed by Splash Damage and published by Activision for Microsoft Windows, Linux, Mac OS X, PlayStation 3 and Xbox 360. The prequel to Quake II, Quake Wars is set in the same science fiction universe as Quake II and Quake 4, with a minimal back-story serving as a prequel to Quake II. It is the second multiplayer-focused game in the Quake series after Quake III Arena.

Quake Wars features similar gameplay to Wolfenstein: Enemy Territory, but with the addition of controllable vehicles and aircraft as well as multiple AI deployables, asymmetric teams, much bigger maps and the option of computer-controlled bot opponents. Unlike the previous Enemy Territory games, Quake Wars is a commercial release rather than a free download.

Enemy Territory: Quake Wars received mostly positive reviews upon release, although it received some criticism on consoles.

Since 2011, the rights to the game have reverted back to ZeniMax.

Gameplay

Quake Wars is a class-based, objective focused, team-oriented game. Teams are based on human (GDF) and alien (Strogg) technology. While the teams are asymmetrical, both sides have the same basic weapons and tools to complete objectives. Unlike other team-based online games (such as the Battlefield series), the gameplay is much more focused on one or two main objectives at once, rather than spread all over the combat area. This allows for much more focused and intense combat situations, similar to the original Unreal Tournament assault mode.

Each player class normally has new objectives show up during game play, many times based around the specific capabilities of that class. The game also has the capability to group players into fireteams for greater coordinated strategy. These fireteams can be user created or game generated depending on the mission selected by the player.

The game has an experience points (XP) rewards system in place, which rewards every player some points depending on the mission completed. This accumulated XP later leads to unlocks which may vary from availability of new equipment/weapons to abilities like faster movement or more accurate weapons. These rewards are reset to zero after the completion of every campaign, which consists of three unique maps, all with a common locale/region.

Features

Key Features

• Two playable armies, each delivering a totally unique gameplay experience, with distinctive technology, abilities, weapons, vehicles, and structures.
• Combat focused on key Capture, Construct and Destroy objectives, but open-ended to allow limitless strategy and improvised missions and tactics.
• Complete individual assignments and objectives to gain experience and rank during a single mission or an overarching campaign of three linked missions.
• An array of land, sea, and air vehicles, with multiple combat positions including driver, gunner, passenger and even commander.
• Unlimited strategic options with deployable Radar, Fire Support and Defense Turrets.
• Cutting edge MegaTexture™ technology, where stunning visuals, realistic physics, and optimized networking combine to deliver an unparalleled online gaming experience.
• Offline battles with lethal computer-controlled AI teammates and opponents.

Installation [fr]

INSTALLATION :
Si vous parvenez à acheter la version Windows du jeu, un client / moteur Linux est disponible (voir la section "Resources" ci-dessus).

Pour la Francisation du jeu : voir la documentation Fedora.

PORTS :
UDP 27733
UDP 3074
TCP 3074

Test [fr]

Test :
J'avais acheté le jeu (lorsqu'il était encore disponible en version Linux sur le site Novatux) et nous (moi et Louis) en sommes très satisfait.
En un mot : Génial.


Commentaires généraux :

Quake Wars est un excellent jeu bénéficiant de superbes graphismes et d'une très bonne fluidité, il a d'ailleurs obtenu la note de 84 sur metacritic.

Mais visiblement et sauf erreur de ma part, depuis le rachat d'id-Software par Zenimax (filiale de Splash Damage), ce studio semble avoir asséché la vente du jeu sur PC (il a notamment été retiré de Steam en 2011, et n'est pas disponible sur les sites de vente en ligne habituels), alors qu'il reste disponible en console (vérifié sur des sites de vente tels que XBox ou PlayStation 3), à moins que ce ne soit le fait de fins de stocks.
Et bien qu'il demeure une page Quake Wars sur le site de Splash Damage, il n'y a pas de lien de vente.

Sur [Steam], on peut lire :
"Enemy Territory: Quake Wars was taken down from Steam in 2011 due to ZeniMax's acquisition id Software. To this day, ETQW is still digitally unavailable.

Here is the funny part, the demo of the game is still available on Steam even though the store page is inaccessible. Despite the fact GNU/Linux, macOS and Windows demos of the game available on various sites on internet, the fastest and the most reliable place to download the Windows demo is still Steam. Besides, it is nice to have the demo in your Steam account."

Bien étrange.

Le 30/11/2017 il ne reste plus que quelques Quake Wars (en version Windows, mais le moteur Linux est disponible ci-dessus, section "Resources") sur Amazon et ebay : il n'y en aura pas pour tout le monde, qu'on se le dise :)) ...
Sinon j'en ai un chez moi : aux enchères à 10 000€ :))