Deceiver - Le Bottin des Jeux Linux

Deceiver

Specifications

Title: Deceiver Type: Linux Game
Genre: Adventure & Action Status:
Category: Adventure & Action ➤ Shooter ➤ Fantasy & Sci-fi ➤ Misc. Commercial:
Tags: Action; Shooter; Real Time Strategy; Parkour; Spider; Robots; Physics; Sci-fi; Low-Poly; Voxel; Retro; Online Multi; Local Multi; PvP; Split Screen; Weather; Keyboard; Mouse; Controller Demo:
Released: Latest : Alpha / Dev : 7e63caf Package Name:
Date: 2018-09-28 Extern Repo:
License: Public domain Deb Repo:
View: Third & First person Package:
Graphic: 3D Vector Binary: ✓
Mechanics: Real Time Source: ✓
Played: Multi PDA:
Quality (record): 5 stars Quality (game):
Contrib.: Goupil & Louis ID: 15500
Created: 2018-10-28 Updated: 2018-11-17

Summary

[fr]: Un shooter vectoriel libre (code & contenu), multi-plateforme, et exclusivement multijoueur (en local ou en ligne jusqu'à 12 joueurs, et jusqu'à 4 en écran partagé) proposant des combats avec des drones araignées rampant sur les murs et les plafonds et se lançant sur leurs ennemis. Dans sa version actuelle, il dispose d'un moteur performant (multi-threaded, avec divers effets graphiques), de 9 cartes (édition sous Blender), de 3 modes de jeu (Assault, CTF, & deathmatch) et du support des gamepads. [en]: A free/libre (code & content), cross-platform, and exclusively multiplayer (locally or online up to 12 players, and up to 4 in split screen) vector shooter, offering fights with spider drones crawling on walls, ceilings and launching on their enemies. In its current version, it has a powerful engine (multi-threaded, with various graphics effects), 9 maps (editing in Blender), 3 game modes (Assault, CTF, & deathmatch) and support for gamepads.

Videos

Trailer / Gameplay [en] :


Présentation des développeurs / Dev presents :


Présentation des utilisateurs / Users presents :


Interview des développeurs / Interview with Dev :

Links

Website & videos
[Homepage] [Dev site] [Features/About] [Screenshots] [Videos t ts gd gd id r lp g g g g g g[fr] g[de] g[ru] g[pl] g[cz] g[sp] g[pt] g[it] g[tr] g] [WIKI] [FAQ] [RSS] [Changelog 1 2]

Commercial : [Kickstarter (Canceled)] [Itch.io] - Name your own price [Steam] - Free

Resources
• (empty)
Technical informations
[Open Hub] [PCGamingWiki] [MobyGames]

Social
Devs (Evan Todd [fr] [en]) : [Site 1 2] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [Twitch] [Interview 1 2]
Game : [Blog] [Forums] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [Discord]

On other sites


Reviews
[metacritic]

News / Source of this Entry (SotE) / News (SotN)

Description [fr]

Un shooter vectoriel inspiré de Tron, par Evan Todd.

Deceiver est un shooter vectoriel libre (code et contenu), multi-plateforme, et exclusivement multijoueur (en local ou en ligne jusqu'à 12 joueurs, et jusqu'à 4 en écran partagé) proposant des combats avec des drones araignées rampant sur les murs et les plafonds et se lançant sur leurs ennemis. Dans sa version actuelle, il dispose d'un moteur performant (multi-threaded, avec divers effets graphiques), de 9 cartes (édition sous Blender), de 3 modes de jeu (Assault, CTF, & deathmatch) et du support des gamepads.


Un shooter philosophique

Le monde est sur le point de disparaître. Ceux qui en ont les moyens ont déjà abandonné la planète pour une colonie hors du monde. Allez-vous rassembler assez d'argent pour vous échapper avant le désastre ? C'est un jeu à somme nulle entre vous et tous les autres joueurs en ligne. Volez leurs ressources et défendez les vôtres.

Le jeu propose de véritables combats 3D, avec des drones araignées rampant sur les murs et les plafonds et se lançant sur leurs ennemis. Il arbore un style artistique à géométrie vectorielle inspiré du film de science-fiction "Tron" de 1982 et propulsé par un moteur personnalisé. Tout est construit à partir de vecteurs, jusqu'à la police.

Mécanique

Les jeux concernent les sommets et les vallées. DECEIVER respecte ce principe à tous les niveaux, de l’histoire à la mécanique.

Vous commencez dans un environnement à faible consommation d'énergie, explorez une nouvelle partie de la ville où vous trouverez finalement le terminal de contrôle de drone et, lorsque vous êtes prêt, plongez dans un combat de drones. Après une lutte acharnée pour gagner assez d'énergie, un trajet en tramway vous transporte du terminal à la section suivante.

Le combat lui-même suit la même structure. Vous mourez et réapparaissez, gagnez continuellement de l'énergie et libérez de nouvelles armes et capacités au fur et à mesure que le match avance. Certaines capacités, telles que le bolter, le fusil à pompe, le sniper et l'armure active, procurent des avantages tactiques immédiats. D'autres, comme la tourelle, le champ de force, la grenade, le redresseur et le spawner (NdT: point de réapparition) de serviteurs, offrent des atouts stratégiques qui, à long terme, peuvent faire la différence.

Caractéristiques uniques

• Vivez de véritables combats en 3D - rampez sur les murs et les plafonds
• Ne lancez pas que des balles sur l'ennemi, projetez-vous !
• Créez gratuitement votre propre serveur virtuel dédié
• Le moteur personnalisé offre des performances sans saccades et des temps de chargement instantanés
• Tout est construit à partir de vecteurs plutôt que de pixels, jusqu'à la police de caractères
• Pas de microtransactions
• Open source

L'histoire

Evan Todd développe des jeux sous le nom Helvetica Scenario. Il crée des jeux depuis 2002. Il a travaillé dans l'industrie en tant que responsable technique des jeux pour téléphones mobiles F2P, puis est devenu indépendant à temps plein en 2014. Son premier titre, Lemma, a été publié en 2015.

DECEIVER a vu le jour en novembre 2014 sous le nom de grepr.

Crédits

• Evan Todd - code, design, art
• Jack Menhorn - conception sonore
• Logan Hayes - conception sonore et musique
• Ian Cuslidge - Conception de niveaux pour "Tamar Plaza"
• Bobpoblo - Conception de niveaux pour "Vashti Square"

Description [en]

Philosophical shooter

The world is about to end. Those who can afford it have already abandoned the planet for an off-world colony. Will you scrounge together enough money to escape before disaster strikes? It's a zero-sum game between you and every other online player. Steal their resources and defend your own.

The game features true 3D combat, with spider drones crawling on walls and ceilings and launching themselves at enemies. It sports a vector geometry art style inspired by the 1982 sci-fi film "Tron", and powered by a custom engine. Everything is built from vectors, right down to the font.

Mechanics

Games are all about peaks and valleys. DECEIVER respects this principle at every level, from the story all the way down to the mechanics.

You start in a low-energy environment, exploring a new section of the city where you eventually find the drone control terminal, and when you're ready, plunge into drone combat. After a hard fight to earn enough spark, a relaxing tram ride transports you from the terminal to the next section.

The combat itself follows the same structure. You die and respawn, continually earning spark and unlocking new weapons and abilities as the match progresses. Some abilities, like the bolter, shotgun, sniper, and active armor, provide immediate tactical advantages. Others, like the turret, force field, grenade, rectifier, and minion spawner, offer strategic assets that in the long run may ultimately decide the match.

Unique features

• Experience true 3D combat - crawl on walls and ceilings
• Don't just launch bullets at the enemy, launch yourself!
• Create your own virtual dedicated server for free
• Custom engine provides silky-smooth performance and instant load times
• Everything built from vectors rather than pixels, right down to the font
• No microtransactions
• Open source

History

Evan Todd develops games as Helvetica Scenario. He has been making games since 2002. He worked in the industry as a technical lead on F2P mobile games, then went full-time indie in 2014. His first title Lemma released in 2015.

DECEIVER began life in November 2014 as a 7DFPS game jam entry called grepr.

Credits

• Evan Todd - code, design, art
• Jack Menhorn - sound design
• Logan Hayes - sound design and music
• Ian Cuslidge - level design for "Tamar Plaza"
• Bobpoblo - level design for "Vashti Square"

Features

☑ PC/Mac/Linux
☑ Online multiplayer - up to twelve players
☑ Nine maps
☑ Assault, CTF, and deathmatch game modes
☑ Play online or offline with up to four splitscreen players
☑ Full gamepad support - up to four splitscreen players


☑ Simple multi-threaded architecture - separate threads for physics, rendering, AI, and game logic
☑ Entity/component system
☑ Linear math suite somewhat stolen from Ogre
☑ Content pipeline supporting .blend, .glsl, .otf, .png
☑ Create levels, models, animations, and ragdoll rigs in Blender
☑ Deferred rendering, cascaded shadow maps, edge detection, bloom, SSAO, weather effects
☑ Geometry-based font rendering and UI system
☑ Online multiplayer
☑ Online user profile system via sqlite
☑ Authentication via Steam, itch.io, or GameJolt
☑ Localization support
☑ Simple Windows crash report system
☑ Keyboard/mouse/gamepad support via SDL
☑ Automatic navmesh generation with realtime mutations via Recast
☑ Audio via Wwise
☑ Physics via Bullet
☑ Almost all dependencies are open source GitHub submodules
☑ Builds and runs on Win/Mac/Linux

Test [fr]

Commentaires généraux :

Itch.io:
Will it be Free to Play???
(...)
Evan ToddDeveloper 312 days ago(+2)
Yeah the demo will be free during the Kickstarter! After that it'll be $20 USD.

Nekothyst 95 days ago (1 edit)
Some stuff said on the discord about this:
etodd-03/30/2018

HEY EVERYONE BIG ANNOUNCEMENT
Turns out I can't finish the game as originally intended for a number of reasons technological and practical. This is entirely a failing on my part. The good news is, the multiplayer is basically done, so I'm currently polishing it up and finishing it. The bad news is, no one pays for indie multiplayer-only games unless you're Towerfall. The good news is that, because of that, I'm planning to release the game for free and public domain. Look for a release very soon.