Crusader Kings III (2020) - Le Bottin des Jeux Linux

Crusader Kings III (2020)

Specifications

Title: Crusader Kings III (2020) Type: Linux Game
Genre: Strategy Status:
Category: Strategy ➤ Wargame (on map) ➤ Economy ➤ Civilization, Crusader Kings, Europa Universalis, ... Commercial:
Tags: Grand Strategy; Strategy; Simulation; Political; RPG; Historical; Medieval; Mature; Sandbox; Replay Value; Character Customization; Moddable Demo:
Released: Not Tracking Package Name:
Date: Extern Repo:
License: Free Repo:
Perspective: Third person Package:
Visual: 3D Top-Down Binary:
Pacing: Real Time with Pause Source:
Played: Single & Multi PDA:
Quality (record): 5 stars Quality (game):
Contrib.: Goupil & Louis ID: 15913
Created: 2020-09-11 Updated: 2020-09-15

Summary

[fr]: Un jeu de grande stratégie / simulateur de dynastie temps réel solo/multi sur carte, dans lequel le joueur est à la tête d'une dynastie médiévale, de 867 (ère Viking) ou 1066 (conquête normande de l'Angleterre) à 1453 (chute de Constantinople). Il pourra être à la tête d'un empire, d'un royaume, d'un duché ou d'un comté avec pour objectif de faire survivre sa dynastie. Ses personnages sont à présent entièrement modélisés en 3D et leurs traits affecteront leurs statistiques et comportement. [en]: A real time, SP/MP, grand strategy / dynasty simulator game on map, in which the player is at the head of a medieval dynasty, from 867 (Viking era) or 1066 (Norman conquest of England) to 1453 (fall of Constantinople). He can be at the head of an empire, a kingdom, a duchy or a county with the aim of making his dynasty survive. His characters are now fully modeled in 3D and their traits will affect their statistics and behavior.

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Trailer :


How To utilisateur / User How To :


Gameplay [en] / [en] / [fr] :

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Description [fr]

Un jeu de stratégie sur carte de 867 ou 1066 à 1453, par le studio Paradox Interactive.
Il utilise le moteur Clausewitz 2 + Jomini.

Crusader Kings III est un jeu de grande stratégie / simulateur de dynastie temps réel solo/multi sur carte, dans lequel le joueur est à la tête d'une dynastie médiévale, de 867 (ère Viking) ou 1066 (conquête normande de l'Angleterre) à 1453 (chute de Constantinople). Il pourra être à la tête d'un empire, d'un royaume, d'un duché ou d'un comté avec pour objectif de faire survivre sa dynastie. Ses personnages sont à présent entièrement modélisés en 3D et leurs traits affecteront leurs statistiques et comportement.


Un héritier est né

Paradox Development Studio vous présente la suite de l'un des jeux de stratégie les plus populaires jamais réalisés.
Crusader Kings III est l'héritier d'un long héritage de grandes expériences historiques de stratégie et arrive avec une foule de nouvelles façons d'assurer le succès de votre maison royale.

HISTORIQUE

Choisissez une maison royale ou noble parmi plusieurs royaumes sur une carte qui s'étend de l'Islande à l'Inde, du cercle arctique à l'Afrique centrale.
Guidez une dynastie à travers les siècles, en assurant la sécurité et le pouvoir de chaque nouvelle génération. Rassemblez de nouvelles terres et de nouveaux titres pour cimenter votre héritage.
Soyez un roi pieux pour rallier les pouvoirs religieux à votre cause, ou lancez-vous à l'assaut de votre propre religion dissidente et gagnez une renommée éternelle ou la damnation éternelle.
Chevaliers, révoltes paysannes, pèlerinages, raids vikings... Vivez le drame et l'apparat du Moyen Âge.

PERSONNAGE

Adoptez l'un des cinq modes de vie différents, en perfectionnant vos compétences en matière de stratégie militaire ou de gestion du royaume.
Acquérez des traits de caractère qui guideront vos actions, mais attention si vous agissez contre votre nature ! Le stress lié à la négation de votre vraie nature pourrait vous apporter une nouvelle série de problèmes !
Choisissez des tuteurs appropriés pour vos héritiers, ou formez-les vous-même. Mais que faites-vous si l'héritier légal n'est pas tout à fait à la hauteur ?
Les personnages violents peuvent acquérir une réputation redoutable, poussant vos sujets timides à obéir à la peur que vous inspirez.

GUERRE

Recrutez des unités d'hommes d'armes et de puissants chevaliers pour compléter vos prélèvements royaux.
Faites des recherches sur les nouvelles technologies pour accroître la richesse et la puissance militaire de votre royaume.
Engagez des mercenaires et des Ordres sacrés pour vos grandes guerres.
Complétez vos revenus avec des prisonniers rançonnés ou des raids sur les royaumes voisins.

INTRIGUEZ

Utilisez votre maître d'espionnage pour découvrir des complots contre votre dynastie et votre pouvoir.
Recrutez des agents pour vous aider dans vos projets visant à saper ou à assassiner toute personne qui se trouve entre vous et le pouvoir.
Séduisez d'autres personnages par amour ou pour le pouvoir politique.
Recueillez des informations à des fins de chantage ou faites appel à des faveurs lorsque vos plans ont besoin d'un peu plus d'influence.



Wikipedia:

Crusader Kings 3 est un jeu vidéo de grande stratégie développé par Paradox Development Studio sorti le 1er septembre 2020. Il a été annoncé pour la première fois le 19 octobre 2019 lors de la PDXCON 2019.

Cet opus fait office de suite à Crusader Kings 2 et est le troisième de la série Crusader Kings.

Système de jeu

Le jeu est un simulateur de dynastie où l'on contrôle une dynastie médiévale, de 867 ou 1066 à 1453, dates respectives de l'ère Viking ou de la conquête normande de l'Angleterre et de la chute de Constantinople. Le joueur peut être à la tête d'un empire, d'un royaume, d'un duché ou d'un comté et aura pour but de faire survivre sa dynastie tout le long de la partie.

Les personnages sont entièrement affichés et modélisés en 3D, au lieu de portraits en 2D. Comme dans Crusader Kings 2, ils possèdent des traits pouvant affecter leurs statistiques et leur comportement.

Toutes les religions sont jouables dans le jeu de base mais les théocraties et les républiques marchandes ne sont pas incluses dans le jeu. Les nomades quant à eux sont jouables mais en tant que tribus, au lieu d'avoir leur propre type de gouvernement spécifique.

La carte du jeu est plus détaillée et plus grande que celle du précédent opus, s'étendant de l'Irlande à la Birmanie, et de la Scandinavie à la côte de l'Or en Afrique de l'Ouest. Contrairement à Crusader Kings 2, le niveau de détail permet l'affichage des baronnies sur la carte.

Réception

(...)

Description [en]

"A grand strategy / dynasty simulator game in which the player is at the head of a medieval dynasty" -- Le Bottin.

An Heir Is Born

Paradox Development Studio brings you the sequel to one of the most popular strategy games ever made.
Crusader Kings III is the heir to a long legacy of historical grand strategy experiences and arrives with a host of new ways to ensure the success of your royal house.

HISTORY

Choose a royal or noble house from a number of realms on a map that stretches from Iceland to India, from the Arctic Circle to Central Africa.
Guide a dynasty through the centuries, ensuring the security and power of each new generation. Gather new lands and titles to cement your legacy.
Be a pious king to bring the religious powers to your side, or strike out on your own, designing your own splinter religion and earning everlasting fame or eternal damnation.
Knights, peasant revolts, pilgrimages, Viking raiders... Experience the drama and pageantry of the Middle Ages.

CHARACTER

Adopt one of five different lifestyles, perfecting your skills in military strategy or kingdom management.
Acquire character traits that will guide your actions, but beware if you act against your nature! The stress from denying your truest self could bring a new host of troubles!
Choose appropriate guardians for your heirs, or train them yourself. But what do you do if the legal heir is not quite up to the job?
Violent characters may develop a fearsome reputation, cowering your timid subjects into obedience with the dread you inspire.

WARFARE

Recruit men-at-arms units and powerful knights to supplement your royal levies.
Research new technologies to increase the wealth and military might of your realm.
Hire mercenaries and Holy Orders for your major wars.
Supplement your income with ransomed prisoners or raiding parties on neighboring realms.

INTRIGUE

Use your spymaster to discover plots against your dynasty and your rule.
Recruit agents to assist your schemes to undermine or murder anyone who stands between you and power.
Seduce other characters for love or political power.
Gather information for blackmailing purposes or call in favors whenever your plans need an extra bit of influence.


Wikipedia:

Crusader Kings III is a grand strategy game set in the Middle Ages, developed by Paradox Development Studio and published by Paradox Interactive as a sequel to Crusader Kings (2004) and Crusader Kings II (2012). The game was first announced during PDXCon 2019 in October 2019 and was released on 1 September 2020.

Gameplay

The game, like its predecessors Crusader Kings and Crusader Kings II, is a grand strategy game and dynasty simulator set in the Middle Ages, and will run from the Viking Age to the Fall of Byzantium. Unlike its predecessor, at launch, it only has two start dates: 867 and 1066. Dynasties can form cadet branches that have their own heads and act mostly independently from their parent dynasty. The heads of dynasties will be able to use a new resource known as Renown to assert their control over their house. For example, the heads of dynasties are responsible for legitimizing bastards.

Characters have full-body, 3D-rendered character models instead of 2D portraits. As in Crusader Kings II, they have traits that affect their stats and behavior. Taking choices that go against a character's traits will increase that character's stress. The game's genetics system allows characters to pass on some of their characteristics to their descendants. Characters are able to frighten their vassals into staying loyal by increasing their Dread, which increases when the character performs malevolent actions, such as executing or torturing other characters. Characters are able to select one of five lifestyles to follow. Each lifestyle has three skill trees that allow characters to enhance skills related to that lifestyle.

All religions and almost all government types are playable. Merchant republics and theocracies will not be playable at launch. Most leaders in the game adhere to the feudal, tribal, or clan government types. Nomads are portrayed as tribal instead of having their own government type. Religions have Tenets, which are bonuses given to all practitioners of that faith, and Doctrines, which deal with the church's stances towards issues like homosexuality and female clergy. Players will be able to develop their own heresies, with the Tenets and Doctrines being chosen by the player. The more a heresy deviates from its original faith, the more Piety it will cost to create it.

The map is about four times more detailed than the previous one and slightly larger. Holdings are depicted directly on the map, meaning armies will need to move around the map to siege each sub-holding within a county, which is a change from previous renditions. The average number of holdings per county is about three. Some of these holdings will start out undeveloped (though they will still have an "owner") and can be built in later.

Levies are represented primarily by low-quality peasant infantry. Characters will need to hire men-at-arms in order to field higher-quality soldiers, such as crossbowmen and cavalry. Characters can make other characters from their court or realm with significant combat skills into knights, which are extremely powerful; 20 knights are roughly equal to 200 peasant levies.

Development

(...)