Blood (1998, with Raze engine) - Le Bottin des Jeux Linux

Blood (1998, with Raze engine)

Specifications

Title: Blood (1998, with Raze engine) Type: Linux Game
Genre: Adventure & Action Status:
Category: Adventure & Action ➤ FPS ➤ Fantasy & Sci-fi ➤ Duke Nukem, Redneck Rampage, ... Commercial: ✓
Tags: Action; FPS; Shooter; Adventure; Build engine; Dark; Zombies; Horror; Gore; Atmospheric; Retro; 1990s; Classic Demo:
Released: (see "Duke Nukem 3D (1996, with Raze Engine)" : Same Source on GitHub) Package Name:
Date: Extern Repo:
License: Code : ? / Artwork : Commercial Repo:
Perspective: Third person Package:
Visual: 3D Binary:
Pacing: Real Time Source: ✓
Played: Single PDA:
Quality (record): 5 stars Quality (game):
Contrib.: Goupil & Louis ID: 15753
Created: 2020-02-26 Updated: 2020-09-20

Summary

[fr]: Blood est un FPS sur un thème d'horreur/gore (sorti en 1997, puis ré-édité en 1998) dans lequel le joueur incarne Caleb qui a vendu son âme à un dieu maléfique, celui-ci l'ayant par la suite trahi / tué. Revenant d'entre les morts, Caleb est bien décidé à le lui faire payer en laissant parler sa soif de vengeance... Raze est un fork du moteur EDuke32 utilisant aussi la technologie du moteur GZDoom et combinant les moteurs EDuke32, PCExhumed, NBlood, et RedNukem, ce qui le rend compatible avec les données des jeux Duke Nukem 3D, PowerSlave, Blood, la série des jeux Redneck Rampage (dont le DLC Redneck Rampage: Rides Again), et ultérieurement, Shadow Warrior. [en]: Blood is an FPS on a horror / gore theme (released in 1997, then re-edited in 1998) in which the player embodies Caleb who sold his soul to an evil god, who later betrayed him / kill. Coming back from the dead, Caleb is determined to make him pay for it by letting his thirst for revenge speak ... Raze is a fork of the EDuke32 engine also using GZDoom engine technology and combining the EDuke32, PCExhumed, NBlood, and RedNukem engines, making it compatible with Duke Nukem 3D, PowerSlave, Blood, the Redneck Rampage series (including Redneck Rampage: Rides Again DLC) and later, Shadow Warrior.

Videos

Trailer : (Blood)


Teaser / Game Intro : (Raze engine)


Quelques exemples / Some examples (Showcase) : v.0.4.0,

Links

Website & videos
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• Raze : [Videos t ts gd gu id r lp g g[fr] g[de] g[ru] g[pl] g[cz] g[sp] g[pt] g[it] g[tr] g]
• Blood : t(o) g(0.4.0)

Commercial (Blood: Fresh Supply = original Blood + addons: Plasma Pak and Cryptic Passage) : [Humble Store (Windows, for contents extraction)] [Steam (Windows, for contents extraction)] [GOG (Windows, for contents extraction)]

Resources
• (empty)
Technical informations
[Open Hub] [PCGamingWiki] [MobyGames] [ZDoom forums (Raze officially revealed!)]

Social
(Blood) Devs (Monolith Productions [fr] [en]) : [Site 1 2] [twitter] [Facebook] [YouTube] [Interview 1 2]
(Raze) Port by (Raze Team 1 2 [fr] [en]) : [Site 1 2] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [Interview 1 2]
(ZDoom, GZDoom, Raze) Port by (Christoph Oelckers (coelckers, Graf Zahl) [fr] [en]) : [Site 1 2] [DoomWiki] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [Interview 1 2]
(EDuke32) Port by (EDuke32 Team [fr] [en]) : [Site 1 2] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [Interview 1 2]
(NBlood, Rednukem & PCExhumed engines) Port by (PCExhumed Team 1 2 [fr] [en]) : [Site 1 2] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [Interview 1 2]
(GZDoom) Port by (GZDoom Team 1 2] [fr] [en]) : [Site 1 2] [twitter] [YouTube] [Interview 1 2]
(Build engine) Devs (Ken Silverman [fr] [en]) : [Site 1 2] [twitter] [Facebook] [YouTube] [Interview 1 2]
(Doom) Devs (id Software [fr] [en]) : [Site 1 2] [MobyGames] [twitter] [Facebook] [YouTube] [Interviews (J. Carmack) (2019) (2016) (J. Romero, 2018) (Others)]
Game : [Blog] [Forums] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube]

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Reviews
[metacritic]

News / Source of this Entry (SotE) / News (SotN)
[Changes with v. 0.5.0 (20200225)] [Gaming on Linux on Mastodon (20200206) (SotE)] [HOLaRSE on Mastodon [de] (20200301)]

Description [fr]

Un FPS sur un thème d'horreur / gore et un moteur multi-plateforme compatible, Blood par le studio Monolith Productions, Raze par la Raze Team, initié par Christoph Oelckers (coelckers, Graf Zahl), se basant sur les travaux de EDuke32, NBlood, Rednukem, PCExhumed, GZDoom, Build engine, Doom.
En C/C++.

Blood est un FPS sur un thème d'horreur/gore (sorti en 1997, puis ré-édité en 1998) dans lequel le joueur incarne Caleb qui a vendu son âme à un dieu maléfique, celui-ci l'ayant par la suite trahi / tué. Revenant d'entre les morts, Caleb est bien décidé à le lui faire payer en laissant parler sa soif de vengeance... Raze est un fork du moteur EDuke32 utilisant aussi la technologie du moteur GZDoom et combinant les moteurs EDuke32, PCExhumed, NBlood, et RedNukem, ce qui le rend compatible avec les données des jeux Duke Nukem 3D, PowerSlave, Blood, la série des jeux Redneck Rampage (dont le DLC Redneck Rampage: Rides Again), et ultérieurement, Shadow Warrior.

Voir aussi / See also (Blood) : Blood (1998), Blood (1998, with BuildGDX engine), Blood (1998, with NBlood engine), Blood (1998, with Raze engine), Transfusion (Blood),


Blood est le jeu d'action à la première personne 3D le plus gore, le plus sanglant et le plus horrible jamais créé. Visitez un monde sombre dans un avenir proche peuplé de centaines d'ennemis sanguinaires. Vous vous engagez dans une bataille cauchemardesque contre les sbires d'un ancien dieu oublié, déterminé à essuyer l'humanité de la surface de la terre. Avec des cultistes, des gargouilles, des zombies, des chiens de l'enfer et une foule impie d'autres terreurs, Blood vous plonge dans un monde d'horreur différent de tout ce que vous avez connu auparavant.


Raze:

Raze est un fork d'EDuke32 utilisant la technologie GZDoom et combine EDuke32, PCExhumed, NBlood, et RedNukem en un seul paquet.

Copyright (c) 1998-2020 les équipes ZDoom + GZDoom, et contributeurs
Source de Doom (c) 1997 id Software, Raven Software, et contributeurs
Source d'EDuke32 (c) 2005-2020 Équipes EDuke32, et contributeurs
Source de NBlood (c) 2019 Nuke.YKT
Source de PCExhumed (c) 2019 sirlemonhead, Nuke.YKT
Source de Duke Nukem 3D (c) 1996-2003 3D Realms
Source de Shadow Warrior Source (c) 1997-2005 3D Realms
"Build Engine & Tools" Copyright (c) 1993-1997 Ken Silverman Site web officiel de Ken Silverman : http://www.advsys.net/ken Voir le fichier de licence inclus "BUILDLIC.TXT" pour les informations sur la licence.

Veuillez consulter les fichiers de licence pour les licences individuelles des contributeurs

Un merci tout particulier à Coraline de l'équipe 3DGE pour nous avoir permis d'utiliser son README.md comme modèle pour celui-ci.
Le code non compilé est sous licence GPL v2

Description [en]

"Blood is an FPS on a horror / gore theme, Raze is a compatible engine" -- Le Bottin.

Blood is the goriest, bloodiest, most horrific 3D first-person action game ever made. Visit a dark near-future world populated by hundreds of bloodthirsty enemies. You'll engage in a nightmarish battle against the minions of an ancient, forgotten god bent on wiping humanity from the face of the earth. With cultists, gargoyles, zombies, hellhounds, and an unholy host of other terrors, Blood immerses you in a world of horror unlike any you've experienced before.


Raze:

Raze is a fork of EDuke32 backed by GZDoom tech and combines EDuke32, PCExhumed, NBlood, and RedNukem in a single package.

Copyright (c) 1998-2020 ZDoom + GZDoom teams, and contributors

Doom Source (c) 1997 id Software, Raven Software, and contributors

EDuke32 Source (c) 2005-2020 EDuke32 teams, and contributors

NBlood source (c) 2019 Nuke.YKT

PCExhumed source (c) 2019 sirlemonhead, Nuke.YKT

Duke Nukem 3D Source (c) 1996-2003 3D Realms

Shadow Warrior Source (c) 1997-2005 3D Realms

"Build Engine & Tools" Copyright (c) 1993-1997 Ken Silverman Ken Silverman's official web site: http://www.advsys.net/ken See the included license file "BUILDLIC.TXT" for license info.

Please see license files for individual contributor licenses

Special thanks to Coraline of the 3DGE team for allowing us to use her README.md as a template for this one.
Non-Build code is licensed under the GPL v2